tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
رهبر معظم انقلاب در مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسون دفاع مقدس فرمودند: وقتی می توانیم عظمت رزمندگان را تشخیص دهیم که عظمت میدان مشخص شود.

هماپرس؛

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس، صبح امروزبصورت ارتباط تصویری آغاز شد.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

**این تکریم و بزرگداشت وظیفه ملی ما است. رزمندگان که امروز روز تکریم آنها است کسانی هستند که از جان گذشتند و از آسایش و زندگی خانوادگی و همسر و فرزندان چشم پوشیدند و همه داشته های خود را به مصاف دشمن بردند.

**این جماعتی که به عنوان رزمندگان و پیشکسوتان در این مراسم حضور دارند جزو کسانی هستند که این توفیق را داشتند که این کار را به پایان رساندند. وقتی می توانیم عظمت رزمندگان را تشخیص دهیم که عظمت میدان مشخص شود.

** حقیقت دفاع مقدس را باید هزاران بار گفت زیرا تحریف خطر جدی است که وجود دارد. هدف جنگ افروزان در هم کوبیدن انقلاب اسلامی بود. طرف اصلی صدام و حزب بعث ‌نبودند، اینها وسیله‌ی عناصر اصلی بودند. صدام را با استفاده از جاه طلبی‌های او پیش انداخته بودند. طرف اصلی قدرتهایی مثل آمریکا بودند که از انقلاب ضربه جدی خورده بودند و برخی هم کسانی بودند که از اینکه یک عنصر جدیدی در منطقه بر اساس اسلام بوجود بیاید نگران بودند. شوروی و برخی کشورهای اروپای غربی و شرقی و ناتو در مقابل ما بودند.

**اسنادی که بعدا رو شد مشخص کرد پیش از جنگ صدام با آمریکایی ها توافق کرده بود ضمن اینکه در اثنای جنگ کشتی های باری در امارات پهلو می گرفتند و تجهیزات را در اختیار صدام قرار می دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: