tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید کرونا را جدی گرفت، اظهار کرد: باید از هرگونه تجمع، رفت‌وآمد و دید و بازدید پرهیز کنیم، قطعا با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه می‌توانیم هرچه سریع‌تر به سمت کنترل این بیماری رویم.

هماپرس؛

به نقل از اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منوچهر جمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است و ممکن است این آمار تا دو سه هفته آینده هم بیشتر شود از مردم می‌خواهیم که کرونا را جدی گرفته و با رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری‌های لازم کمک کنند تا هرچه سریع‌تر به سطح ثابتی برسیم. ما می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم اگر آن را جدی بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده که برخی با بی‌احتیاطی‌ها باعث انتقال بیماری شوند؛ این ویروسی است که شیوع، سرایت و انتقال بیشتری از آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها دارد. در این بین ممکن است کسانی ناقل باشند که حتی خودشان هم اطلاع ندارند، اما با حضور در اجتماع این ویروس را به دیگران سرایت دهند.

جمالی ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که در خانه مانده و از حضور در تجمعات، رفت و آمد و دید و بازدیدها پرهیز کنند. با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری‌های لازم می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم لازم است صداوسیما هم به صورت مکرر این موارد را گوشزد کند تا مردم با حساسیت بیشتری کرونا را جدی بگیرند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پرستاران و پزشکان و کادر درمانی، اظهار کرد: اکنون متاسفانه با افزایش شیوع کرونا کادر بهداشتی و درمانی با حجم زیادی از بیماران مبتلا هستند بیماران در بخش‌های مختلف به خصوص آی سی یو بستری بوده که باید توجه ویژه‌ای برای رفع نیاز بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف درمانی شود. لازم است تجهیزات بیمارستانی و درمانی و پیشگیری و بهداشتی به خصوص لباس، ماسک و مواد ضدعفونی و دارو در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند، گفت: باید فکری برای تکمیل کادر درمانی کنیم و لازم است همه مسئولان و دستگاه‌ها پای کار آیند و کمبودها را جبران کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان مجددا تاکید کرد: اگر قرار باشد مردم موارد بهداشتی را رعایت نکرده و حضور در اجتماعات ادامه پیدا کند با حجم بالایی از بیماران مواجه خواهیم بود و بخش درمان هم برای پذیرش بیماران دچار مشکل می‌شوند، باید ضمن توجه به کادر درمانی و رعایت بهداشت آنها مردم هم کرونا را جدی گرفته تا زودتر آن را کنترل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: