tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷
جهانمیر پیش بین؛
می بایست تولید کنندگان تکنولوژی هایی را به کار ببرند که تعادلی میان میزان تولید و هزینه بازار ایجاد شود در غیر اینصورت کالای قاچاق بازار را تحت سلطه خود خواهد گرفت.
هماپرس| جهانمیر پیش بین فعال اقتصادی و عضو سابق هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بخش عمده ی مشکلات تولید کنندگان را منطقه ای دانست و گفت: برخی مشکلات تولید کننده ها جنبه ی منطقه ای دارند و بخشی دیگر هم به خود تولید کننده و دولت مرتبط می شوند. 

وی افزود: برای رفع مشکلات مربوط به  تولید کننده باید از نوعی تکنولوژی جهت هماهنگ کردن هزینه های تولید با هزینه بازار استفاده شود. اگر هزینه تولید بالا و هزینه بازار پایین تر از آن باشد طبعا خرید از تولیدات داخلی کاهش می یابد و قاچاق بازار را فرا می گیرد. 

این استاد سابق دانشگاه  ادامه داد: بی تعادلی در بازار تولید نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت. تولید کننده برای بالا بردن سطح این تکنولوژی باید با مراجع علمی و دانشگاهی همراه باشد زیرا تکنولوژی حاصل علم و تجربه است، علاوه بر آن می بایست از مراجعی همچون  سازمان های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نیز بهره ببرند. در کنار هم با شناخت و ارتباط  صحیح با واحد های تولیدی، راهکار حل رفع مشکلات را دریابند.


این فعال اقتصادی، نبود راه آهن مواصلاتی را یکی از مشکلات عدم ارتباط صحیح اقتصادی استان با استان های مجاور اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در استان ما نبود راه آهنی است که استان را به شهر های همجوار وصل کند تا بتوان بازار تقاضا را برای واحدهای تولید استان های دیگر، ارتباط و صرفه جویی در تولید را بالا ببرد.

 پیش بین تصریح کرد: لازم است واحد هایی که به نفت و پتروشیمی متکی هستند توجه بیشتری جهت سرمایه گذاری در آن ها نیاز است. وقتی مکانی در کشور مزیت مطلق دارد باید  به واحد هایی که زمینه سرمایه گذاری بیشتری دارد توجه بیشتری کند. خوزستان با ظرفیت های مطلقی که دارد نباید  بیکار داشته باشد،  این امر زمانی امکان پذیر است که اراده ای ملی و همسو از جانب صاحب نظران استان که عاشقانه و بدور از تخریب یکدیگر وجود داشته باشد قطعا استان را دچار تحول مثبت خواهد کرد.

وی جلسه استاندار با فعالین استادی را حرکتی مثبت در راستای بازگویی و رفع مشکلات تولید کننده ها دانست و گفت: جلسه استاندار با فعالین اقتصادی خوب و منظم بود به شرطی که مداوم و مصوبه هایی به صورت مستند برای هر جلسه در نظر گرفته شود. بهتر است واحدهای تولیدی برای بازگویی مشکلات خود در چنین جلساتی از یکدیگر تفکیک شوند.



نام:
ایمیل:
* نظر: