tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
توفیقی ادامه داد: اگر به دنبال تولید علم و تکنولوژی نباشیم بی شک در آینده در صنعت نفت و حفاری با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم بود.
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ کشور با اشاره به اینکه باید درصنعت نفت و حفاری کشور به خودکفایی رسید گفت: با تکیه بر توانایی های متخصصان مجرب کشور می توان در بخش علمی و تولید تجهیزات این صنایع به خودکفایی رسید.

'جعفر توفیقی  در نشستی با حضور مدیران ارشد شرکت ملی حفاری که در این شرکت برگزار شد افزود: با استفاده از توان متخصصان داخلی می توان از این صنایع مهم کشور ارزش افزوده بالایی تولید کرد.

وی بیان کرد: در 36 سال گذشته صنعت نفت و ملی حفاری کشور به دلیل تحریم ها و کمبودها، تنش های بسیاری را پشت سر گذاشته، اما به دلیل توان بالای نیروی انسانی و جوانان فعال در این بخش در سال های گذشته به دستاوردهای بسیاری در این بخش رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت و حفاری کشور باید تولید علم داشته باشد گفت: یکی از راه های پیشرفت در این صنایع کلان وحساس کشور ، تولید علم و تکنولوژی است.

توفیقی ادامه داد: اگر به دنبال تولید علم و تکنولوژی نباشیم بی شک در آینده در صنعت نفت و حفاری با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم بود.

وی اظهار کرد:با تلاش متخصصان داخلی می توان به جایگاهی رسید که تمامی تجهیزات بخش نفت و حفاری کشور توسط صنعتگران داخلی تولید شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت ، گاز و ذغال سنگ کشور در خصوص ایجاد منطقه ویژه صنعت نفت و حفاری گفت: برای ایجاد یک منطقه ویژه لازم است به درجه ای از بلوغ علمی برسیم که بتوان چنین مناطقی را ایجاد کرد که در سال های اخیر با تلاش متخصصان داخلی صنعت نفت و حفاری کشور به این بلوغ علمی رسیده ایم.

توفیقی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولان تلاش بسیاری در بخش آموزش داشتند که در این راستا پارک های علم و فناوری تشکیل شد و اکنون با پیشرفت صنعت نفت،حفاری، پتروشیمی و سایر صنایع شاهد مثبت بودن نتایج این سرمایه گذاری ها هستیم.

وی در خصوص فعالیت های ستاد توسعه فناوری صنعت نفت،گاز و ذغال سنگ ریاست جمهوری گفت: این معاونت وظیفه دارد تا خلاء و مشکلات موجود در راه توسعه و تولید علم و تکنولوژی را در این بخش ها برطرف کند.

وی بیان کرد: در این ستاد وظیفه داریم که مشکلات موجود را در دولت مطرح و در راستای رفع مشکلات اقدام کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت ، گاز و ذغال سنگ کشور درسفر دو روزه خود به خوزستان از واحدهای تولید کننده نفت و گاز واقع در شهرک های صنعتی اهواز دیدن، و دیدارهایی با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان ،پارک علم و فناوری ، و مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب داشت.


منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: