tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹
فرمانده انتظامی خوزستان:
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با توجه به اینکه ۵۱ درصد فوتی‌های تصادفات در مسیر جابه‌جایی رخ می‌دهد باید به موضوع فوریت و دقت در امداد و نجات بیشتر توجه شود.

سردار سید محمود میرفیضی در نشست شورای راهبری و کاهش تصادفات خوزستان اظهار کرد: در بحث حوادث، زیرساخت‌ها، گرایش شدید مردم به سفر، گسترش روز افزون شهرها و صنعتی شدن برخی از مشکلات هستند.

 وی افزود: برای رفع این چالش‌ها باید چند کار اساسی از جمله انضباط‌بخشی، تسهیل تردد و تامین ایمنی انجام شود.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در حال حاضر نه تنها امکانات پلیس بلکه امکانات هیچ دستگاهی متناسب با ماموریتش نیست و این یک واقعیت است.

میرفیضی با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی در جاده‌ها گفت: یکی از موارد در این خصوص، رسیدگی به تانکرهای حامل سوخت در زمان وقوع حوادث است و خوزستان یکی از استان‌هایی است که شاهد تردد زیاد این خودروها است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه ۵۱ درصد فوتی‌های تصادفات در مسیر جابه‌جایی رخ می‌دهد باید به موضوع فوریت و دقت در امداد و نجات بیشتر توجه شود.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: سرعت بخشیدن به توسعه فناوری، فرهنگ‌سازی و تقویت حمل و نقل نیز باید برای رفع این مشکلات انجام شوند. باید به مرور زمان، فناوری و هوشمندسازی جایگزین منابع انسانی شود و هیچ راهی جز این نداریم.

میرفیضی بیان کرد: پلیس مسئول ساماندهی تصادفات و ترافیک نیست و بلکه مسئول رسیدگی به تصادف است در حالی که همه فکر می‌کنند در این خصوص پلیس مسئول است. سهم هر دستگاه در کاهش تصادفات مشخص است و باید بر اساس آن کار کند.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: