tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۴
نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تاکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به حضور مسافران نوروزی و ترافیک در هسته مرکزی شهر انتظار می‌رود پارکینگ طالقانی پیش از عید نوروز به بهره‌برداری برسد.
سیاوش محمودی با اشاره به برگزاری هفتاد و سومین جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: پارکینگ طالقانی از جمله پروژه‌هایی است که سال‌های سال به حال خود رها شده بود. این پروژه در سال ۸۸ با قرار مشارکتی کلنگ‌زنی شد و پس از دو دوره وقفه از سال ۹۵ تاکنون متوقف و غیرفعال بوده است.

وی افزود: احداث پارکینگ طبقاتی طالقانی در حوزه کاهش ترافیک و تأمین نیاز عمومی شهر به ویژه مرکز شهر مؤثر خواهد بود. علاوه بر آن مقرر شده بود که در طبقات پایین آن مغازه‌های تجاری و فضای خدماتی و تفریحی در آن دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: هر چند وقفه‌های ایجاد شده سبب آسیب و مشکلات اجرایی برای این پروژه شده است، ولی با روی کار آمدن دوره جدید مدیریت شهری و در بودجه سال ۱۴۰۱، شهرداری با بودجه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان ملزم شد که نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام کند.

وی با اشاره به ظرفیت ۴۰۰ خودرویی این پارکینگ، ادامه داد: پس از شش سال وقفه، از سال گذشته عملیات اجرایی تکمیل پارکینگ طالقانی آغاز شد. مقاوم‌سازی، زیرساخت لازم و اقدامات اولیه آن آغاز شده و نمای آن ۷۵ درصد پیشرفت داشته است. آنچه که انتظار می‌رود این است که معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز برای نوروز ۱۴۰۲ این پروژه را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و ترافیک هسته مرکزی شهر در ایام نوروز کاهش پیدا کند.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: