tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
ما را چه شده است که امروز به جای همدردی با مردم، بجای در کنار مردم بودن و بجای همدلی و یکصدا و وحدت برای تحقق مطالبات مردم خوزستان و رفع مشکلاتی که بیش از ده سال است به جان زندگی جامعه خوزستانی افتاده است، باز هم مردم و دولت را زخم زبان می زنیم و هلهله کنان، رنج و محنت مردم را دستاویز بازی ها و منافع جناحی می کنیم؟
هماپرس؛ سیاسی و جناحی سازی معضلات اجتماعی و اقتصادی و...اولین آسیب اش، به حاشیه رفتن اصل مشکل و سایه گستراندن اختلافات سیاسی بجای حل مشکلات است.

در روزهایی که مردم خوزستان در رنج و محنت حاصل از ریزگردها و نبود امکانات زیرساختی و بی مهری های حداقل ده ساله است، برخی از سیاسیون مدعی اصولگرایی و افرادی که به واسطه لباسی که به تن پوشیده اند و منصب و تریبونی که در اختیار دارند و می بایست همدرد مردم باشند، همه چیز را از دریچه سیاست و جناح خود می نگرند و در حالیکه همیشه در مقابل منافع جناحی سرخم می کنند، این بار هم فرصت را برای زخم زدن به مردم خوزستان و دولت منتخب مردم مغتنم دیده اند، بجای همدردی با مردم، فضای مطالبه گری بحق مردم خوزستان را سیاسی و جناحی جلوه می دهند و خواسته های مهم و حق مردم استان را بپای بازی های سیاسی ذبح می کنند. آیا اینان نمی فهمند که تنزل دادن خواسته ها و منافع مردم محروم خوزستان در حد نگاههای متصلب سیاسی و جناحی، نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باعث پایمال شدن حقوق آنها می شود؟

اما دریغ که تریبون هایی که باید منافع و خواسته های عمومی و فراجناحی مردم را فریاد بزند، وسیله ای برای کوبیدن جناح ها و مخالفان می شوند و در حد بلندگوی یک جناح تنزل داده می شوند! و کمک می کنند به پروژه جناحی سازی و به فراموشی سپردن مشکلات مردم.

سالهاست در نقد جامعه شناختی نخبگان و سیاسیون خوزستان گفته می شود که در استانهای دیگر مانند کرمان و اصفهان و... نخبگان سیاسی چپ راست، اصلاح طلب و اصولگرا، بر سر منافع و حقوق مردم استان شان با هم مجادله ای ندارند و وقتی پای منافع مردم استان شان به میان می آید نگاههای تنگ نظرانه صرفا جناحی را کنار می گذارند و یکصدا مطالبات مردم را فریاد می زنند و مطالبه می کنند.

اما ما راصلاا چه شده است که امروز به جای همدردی با مردم، بجای در کنار مردم بودن و بجای همدلی و یکصدا و وحدت برای تحقق مطالبات مردم خوزستان و رفع مشکلاتی که بیش از ده سال است به جان زندگی جامعه خوزستانی افتاده است، باز هم مردم و دولت را زخم زبان می زنیم و هلهله کنان، رنج و محنت مردم را دستاویز بازی ها و منافع جناحی می کنیم؟ و خوشحال می شویم که سوژه ای برای کوبیدن جناح مخالف بیابیم و دامن بزنیم و لو به قیمت درد و رنج مردم مان! 

براستی اگر این بازی ها و تنگ نظری ها نبود آیا وضع خوزستان، امروز این بود؟

بعنوان یک شهروند و با احترام به همه جناح ها و گروههای سیاسی از همه نخبگان و صاحب منصبان و فعالان سیاسی و اجتماعی بویژه آنهایی که تریبون های عمومی را در اختیار دارند می خواهم اجازه بدهند مردم خوزستان در میانه همه بی مهری های دولتهای مختلف، ریزگردها، آلودگی ها و... اندکی نفس بکشند. لااقل فضای جامعه و سیاست را آلوده نکنید. 

 بیایید همه با هم، چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا، خواسته ها و مشکلات مردم استان مان را فارغ از دولت ها و نگاههای سیاسی شان دنشما هم دلواپس خوزستانید؟
نام:
ایمیل:
* نظر: