tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
دانشجوی ۲۴ ساله الجزایری عامل این حادثه تروریستی است
دو مرد مسلح با چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند

دو مرد مسلح با چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، دو گروگان‌گیر پنج یا شش نفر از جمله یک کشیش و دو خواهر روحانی را در کلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس گروگان گرفته بودند. بر اساس گزارش‌ها گروگان‌گیرها گلوی کشیش کلیسا را بریده و او را کشته‌اند اما یکی از خواهران روحانی توانسته از کلیسا فرار و پلیس را مطلع کند بنابراین پلیس بسرعت وارد عمل شده است. همچنین گزارش شده یکی از گروگان‌ها و یک پلیس هم زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرنگاران محلی گروگان‌گیرها هنگام ورود به کلیسا فریاد می‌زدند "داعش". هر چند هنوز انگیزه و ملیت گروگان‌گیرها روشن نیست اما اکنون تحقیقات به پلیس و دادستان‌های ضد تروریسم فرانسه محول شده است. پلیس فرانسه در توئیتر از رسانه‌ها خواسته وارد منطقه‌ای که پلیس محصور کرده نشوند و عکس یا ویدئویی از محل منتشر نکنند.

فرانسوا اولاند رییس‌جمهور و برنار کازانوو وزیر کشور فرانسه عازم محل حادثه شده‌اند. ده روز پیش، پس از حمله یک مرد با کامیون به مردم در روز ملی فرانسه در شهر نیس وضعیت اضطراری در این کشور سه ماه دیگر تمدید شد. در آن حادثه ۸۴ نفر کشته و حدود سیصد نفر زخمی شدند.

شبکه خبری اسکای نیوز، هم گزارش داد: در حمله این دو تن به کلیسای "سن‌اتین دو رووری" در منطقه نورماندی فرانسه تا ۴ تا ۶ تن گروگان گرفته شدند اما با دخالت نیروهای پلیس این گروگانگیری پایان یافت. پیش از ورود پلیس به این حمله عوامل گروگانگیری کشیش این کلیسا را به قتل رساندند. گفته می‌شود مهاجمان در حالی که نام "داعش" را تکرار می‌کردند سر کشیش مزبور را از تن جدا کردند. هم‌چنین حال یکی از گروگان‌ها وخیم گزارش شده است.

با ورود نیروهای پلیس دو عامل گروگانگیری کشته و این حمله پایان یافت. در حالی که هنوز انگیزه یا هویت افراد دخیل در این گروگانگیری اعلام نشده است برخی منابع عامل اصلی این گروگانگیری را "سید احمد غلام" دانشجوی ۲۴ ساله الجزایری معرفی می‌کنند. پلیس فرانسه عملیات برای کشف مواد منفجره در اطراف کلیسای مذکور را آغاز کرده است. دادستان فرانسه در همین حال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات برای تشخیص تروریستی بودن یا نبودن این حمله هم‌چنان ادامه دارد.

در همین حال روزنامه لوفیگارو گزارش داده‌ است، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور به همراه برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه قرار است در محل این حادثه حاضر شوند. مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز با انتشار توئیتی به این حادثه واکنش نشان داد. وی در این پیام خود نوشته‌ است: سراسر فرانسه و تمامی کاتولیک‌ها روحشان از این رویداد جریحه‌دار شده است. ما این اقدامات وحشیانه را متوقف خواهیم کرد.

علاوه بر این دفتر رسانه‌ای واتیکان نیز با انتشار بیانیه‌ای به این حادثه پرداخت. در این بیانیه آمده است: پاپ ضمن محکوم کردن شدید این حمله در اندوه و وحشت این اتفاق شریک است و برای قربانیان آن دعا می‌کند. کلیسای سنت اتین دو رووری یکی از چندین کلیسای کاتولیکی است که نامش در "لیست حملات" داعش که در آوریل 2015 به دست آمده بود، وجود داشت.

منبع: بهارنیوز

نام:
ایمیل:
* نظر: