tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
ریاست بیژن نامدار زنگنه بر وزارت نفت پایان بخش حضور هدایت الله خادمی بر شرکت حفاری شمال بود تا مرد انرژی جنوب را نزدیک به 2 سال از نفت دور کند اما خادمی اینبار به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی خود را مطرح کرده است و در آستانه عرصه ای قرار دارد که می تواند بالاتر از وزیر نفت، بر انرژی کشور نظارت کند










کیماس نوروزی پور: حیات مجلس نهم با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید تا جای خود را به مجلسی جدید با ترکیبی جدید بدهد؛ مجلسی که در آن اصلاح طلبان و اعتدال گراها حضور چشمگیری دارند و احتمالا در آن از پلاکارد و شعار و استیضاح انتقام گونه وزرای دولت خبری نخواهد بود. شروع مجلس دهم با رقابت لاریجانی، عارف و کواکبیان برای ریاست مجلس آغازی پر تب و تاب داشت که با ریاست مجدد لاریجانی خاتمه یافت. دومین هیجان مجلس، رقابت نمایندگان برای حضور در کمیسیون های مجلس دهم است. همانطور که سابقه نشان می دهد کمیسیون انرژی یکی از محبوب ترین کمیسیون هاست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره میل فراوان و اشتیاق عجیبی برای حضور در آن نشان داده اند و به احتمال زیاد در این مجلس نیز روال به شکل ایام و ادوار گذشته خواهد بود.

در بین نمایندگان مجلس دهم نام های مختلفی برای حضور در این کمیسیون و کسب ریاست آن به گوش می رسد که از میان آنها تصویر چند شخصیت وضوح بیشتری دارد. هدایت الله خادمی مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال که سابقه طولانی در حوزه های نفت و حفاری دارد یکی از مطرح ترین کسانی است که شانس بالایی برای ریاست این کمیسیون دارد. نماینده مردم ایذه و باغملک در حوزه های کاملاً تخصصی مربوط به نفت، حفاری و فولاد حضور داشته و در طی ریاستش بر شرکت حفاری شمال که در آغاز شرکتی کوچک و کاملاً وابسته به شرکت ملی حفاری بود، موفق شد 7 سال بعد این شرکت را به یکی از غول های حفاری کشور تبدیل کند تا نام حفاری شمال در کنار شرکت های بین المللی غربی و شرقی مطرح شود.

ریاست بیژن نامدار زنگنه بر وزارت نفت پایان بخش حضور هدایت الله خادمی بر شرکت حفاری شمال بود تا مرد انرژی جنوب را نزدیک به 2 سال از نفت دور کند اما خادمی اینبار به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی خود را مطرح کرده است و در آستانه عرصه ای قرار دارد که می تواند بالاتر از وزیر نفت، بر انرژی کشور نظارت کند. نماینده مردم ایذه و باغملک با پشتوانه ی 26 ساله در حوزه انرژی می تواند گزینه ای مهم و البته اثرگذار در کمیسیون انرژی مجلس دهم باشد و از آنجاییکه نفت، گاز و پتروشیمی مهمترین و بیشترین نقش را در درآمد کشور ایفا می کنند وجود شخص با تجربه و مختصصی مانند هدایت الله خادمی می تواند چشم های نظارتی تیزبینی را بر پهنه ی انرژی کشور باز کند تا هر حرکت انجام شده ای در بستر نفت و گاز سایر انرژی ها با نظارت کارشناسانه تجزیه و تحلیل و احیاناً بازخواست شود.

در هر حال باید دید در بین همه کسانی که مدعی ریاست کمیسیون انرژی هستند چه کسی می تواند ریاست این کمیسیون تکیه دهد.

tl_sar نظر بینندگان
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
صادق آورند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
سلام.
حقا که نام آقای انرژی فقط شایسته این ابر مرد صنعت نفت است. با شناختی که از مهندس خادمی دارم مطمئن هستم که شایسته ترین فرد جهت اداره کمیسیون انرژی مجلس ایشان هستند با آرزوی موفقیت و سربلندی صنعت نفت کشورمان با هدایت این صنعت توسط مهندس خادمی
نام:
ایمیل:
* نظر: