tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
اولویت سیاست داخلی پس از پایان مذاکرات هسته‌ای
یک نماینده سابق مجلس گفت: یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی توجه به حقوق و آزادی‌ها شهروندی بوده و اتفاقا در دولت ایشان منشور حقوق شهروندی هم تدوین شده است. رئیس جمهوری پس از پایان توافق هسته‌ای، پای وعد‌ه‌هایی که در حوزه سیات داخلی داده خواهد ایستاد.
داریوش قنبری، نماینده مجلس هفتم و هشتم در گفت و گو با «آفتاب» در پاسخ به این سوال که اولویت سیاست داخلی پس از پایان توافق چیست، گفت: یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی توجه به حقوق و آزادی‌ها شهروندی بوده و اتفاقا در دولت ایشان منشور حقوق شهروندی هم تدوین شده است.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد تدوین حقوق شهروندی نشان از توجه جدی دولت و شخص روحانی به حقوق شهروندی دارد و با توجه به اینکه مقدمات اجرای منشور توسط دولت ایشان مهیا شده، باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد چون انتظارات بسیاری در این حوزه وجود دارد. رای‌دهندگان روحانی منتظر هستند ایشان وعده‌هایی که در مورد آزادی فضای سیاسی داده، را بشتر مورد توجه قرار دهند. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم در پاسخ به این سوال که آیا روحانی در راستای تحقق این وعده گام برخواهد داشت، تصریح کرد: من با توجه به مواضعی که رئیس‌جمهوری داشته ایشان را فردی قاطع می‌دانم و معتقدم روحانی اهل این نیست که حرفی بزند و به آن عمل نکند. روحانی قطعا و یقینا بر سر اجرای وعده‌هایی که داده خواهد ایستاد و علی‌رغم فشارهایی که وجود دارد سر قولی که داده خواهد ایستاد. 

او در پاسخ به این سوال که مخالفان دولت چگونه می توانند پس از توافق برای دولت جهت تحقق اهدافش مانع ایجاد کنند، یادآور شد: مخالفان جایگاهی ندارند اما این احتمال وجود دارد که به سیاه‌نمایی و کوچک‌نمایی دستاورد دولت اقدام کنند.

قنبری تشریح کرد: درصورتی که توافق صورت گرفت و فضای سیاسی داخلی بر اساس وعده‌های رئیس دولت نسبت به گذشته تغییر کرد آقای روحانی نباید به این گروه اقلیت اجاده دهند که از این آزادی سواستفاده کنند. 

او در پایان افزود: البته بعید می‌دانم، مخالفان جایگاهی داشته باشد که بخواهند از منظر آن جایگاه بخواهد به مخالفت بپردازند چون تاکنون دست به هر اقدامی زده‌اند، به شکست منجر شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: