tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: این بیانیه به موفقیتی بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود که کاملا در چارچوب سیاست برد- برد نظام قرار دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: این بیانیه به موفقیتی بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود که کاملا در چارچوب سیاست برد- برد نظام قرار دارد.
بیانیه مذاکرات هسته‌ای موفقیتی بسیار بزرگ برای ایران است

حمیدرضا ترقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای و بیانیه مشترک ایران و ۱+۵ گفت: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که بیانیه پایانی مذکرات اخیر تنها به مفاهیم مشترکی تاکید دارد که باید توافق نامه اصلی بر پایه آنها تنظیم و امضا نهایی شود.

وی گفت: این بیانیه نیز به نظر من یک موفقیت بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است که کاملا در چارچوب سیاست برد- برد قرار دارد هرچند، تعدادی ابهام بسیار جزئی در آن وجود دارد که قابل حل هستند.

این فعال سیاسی اصول گرا تصریح کرد: رفع همه تحریم‌ها به صورت یکباره خواست اصلی مردم و نظام است که لازم است حتما در توافق نهایی به آن به صورت جدی پرداخته شود و علاوه بر روند توسعه و تحقیق تحت هیچ شرایطی نباید متوقف یا کند شود.

ترقی بیان کرد: بنابراین بدون در نظر گرفتن برخی از ابهامات٬ این بیانه خود یک موفقیت بسیار بزرگی برای نظام به حساب می‌آید که جمهوری اسلامی ایران توانسته به عنوان یک کشور مقتدر به خوبی از حقوق حقه خود دفاع کند.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تیم مذاکره کننده در مذاکرات و مفاد بیانیه اخیر از خط قرمز‌ها عبور کرده یا نه؟ گفت: در درجه اول باید بگویم خط قرمز اصلی نظام حفظ دستاوردهای هسته‌ای بوده که ما مشاهده می‌کنیم تا به امروز تیم مذاکره کننده به خوبی از آن دفاع کرده‌اند٬ هرچند که باید برای قضاوت منتظر چارچوب توافق نهایی باشیم.

این عضو شواری مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه ما اسب زین‌دار دادیم افسار پاره گرفته‌ایم٬ افزود: شاید با توجه به آرمان‌های هسته‌ای٬ با آن آرمانها فاصله بسیاری داریم٬ ولی امروز در شرایط فعلی و فشار‌ها٬ اینگونه صحبت‌ها شاید زیاد درست و صحیح نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که امروز برخی‌ رسانه‌ها به نحوی قصد دارند این موضوع را القا کنند که هرگونه توافق، توافق آقای ظریف است و ربطی به نظام ندارد، ارزیابی شما از این نوع پرداختن به موضوع چیست؟ گفت: با‌ شناختی که از آقای ظریف دارم٬ مطمئنم ایشان هیچ‌گاه خلاف نظر نظام عمل نمی‌کنند و تا به امروز هم در چارچوب خط قرمز‌ها قدم برداشته‌اند.

ترقی افزود: تیم مذاکره کننده تا به امروز مورد اعتماد نظام و رهبری بوده‌اند که باید در آینده و در توافق نهایی نیز در این راستا حرکت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: