tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
سرپرست دانشگاه شهید چمران گفت : اعضای هیئت علمی به خاطر قول هایی که مسئولین دادند به صورت موقت محل تجمع را ترک کردند و اگر اعتراض آنها در خصوص لزوم رسیدگی به عواملی که سبب هتک حرمت محیط دانشگاه می باشد به نتیجه نرسد ، پیامد های نامشخص و غیر قابل انتظاری را در پی خواهد داشت و ممکن است سبب تعطیلی کلاس ها و تجمع اساتید و دانشجویان و مراجعه ی حضوری و دسته جمعی به دفتر امام جمعه ، استانداری و مسئولین استانی شود .

تخریب دیوار کوی دانشگاه شهید چمران اهواز توسط یک زمین خوار حرفه ای واکنش شدید جامعه دانشگاهی و  اعضای هیئت علمی این دانشگاه را در پی داشت . دکتر محمد رعایایی اردکانی ، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در این خصوص گفت :  
ما دیروز با پدیده ی تعرض سال 93 به دانشگاه شهید چمران اهواز مواجه شدیم  . 
وی افزود :  شخص معلوم الحالی که تخصص و تبحر  در زمین خواری دارد به  دیوار کوی دانشگاه شهید چمران  تعرض کرد و با حکم دادگاه این دیوار را تخریب کرد .  این شخص  بنگاه دار می باشد که  در مرده خواری و زمین خواری سابقه دار است و این دومین بار است که دیوار دانشگاه را خراب می کند و موقعی هم این کار را انجام می دهد که روزهای  بعد تعطیل باشد و ما به مسئولین استانی و مسئولین قوه ی قضاییه و شهردار دسترسی نداشته باشیم . 
دکتر محمد رعایایی در عین حال گفت : 
همین شخص در 28 اسفند ماه 92 دیوار خوابگاه و کوی استادان را تخریب کرد . و  در روز چهارشنبه 29 اسفند 93 نیز بعد از ساعت اداری و بدون اطلاع قبلی با بولدوزر و تعدادی از افراد همدست خودش که در این کار تبحردارند ، در طی نیم ساعت ، حدود 60 ،70 متر از دیوار کوی دانشگاه را تخریب کرد همچنین این فرد   با خود کانکسی نیز آورده بود و این کانکس را به همراه تعدادی از افراد همدست خود در محل مستقر کرد . 
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن ابراز تاسف فراوان از حادث شدن چنین وقایعی در دانشگاه گفت : 
درخصوص  تعرض به محیط دانشگاه ، توهین به دانشگاهیان و نا امن کردن محیط دانشگاه ، حدود 150 نفر از اعضای هیئت علمی تجمعی اعتراضی برگزار کردند و پس از نماز مغرب و عشاء به طرف استانداری حرکت کردند ودر نشستی با معاونین امنیتی استان ، فرماندار شهر اهواز ، فرمانده ی نیروی انتظامی شرکت کرده و دغدغه های خود را در خصوص شکستن حریم علم و دانش با مسئولین استان در میان گذاشتند . 
وی افزود:
 اعضای هیئت علمی به خاطر قول هایی که مسئولین دادند به صورت موقت محل تجمع را ترک کردند و اگر اعتراض آنها در خصوص لزوم رسیدگی  به عواملی که سبب  هتک حرمت محیط دانشگاه می باشد به نتیجه نرسد ، پیامد های نامشخص و غیر قابل انتظاری را در پی خواهد داشت   و ممکن است سبب تعطیلی کلاس ها و تجمع اساتید  و دانشجویان و مراجعه ی حضوری و دسته جمعی به دفتر امام جمعه ، استانداری و مسئولین استانی شود . 
وی گفت : 
سوال من از مسئولین قوه ی قضاییه و مسئولین استانی این است که چگونه ممکن است بعد از گذشت 60 سال که این زمین در تملک دانشگاه بوده است و از سال 1350 این زمین ها محصور و دیوار کشی شده است و هیچ معترضی هم این مدت نداشتیم هم اکنون چنین کسانی  پیدا می شوند ؟ !
 دکتر رعایایی اظهار داشت : 
این افراد  با چه ترفندهایی می توانند  حکم دادگاه را برای هتک حرمت به  دانشگاه بگیرند .مگر دانشگاه ملک خصوصی اشخاص است . دانشگاه یک مرکز علمی ، قابل احترام و مقدس می باشد و نه تنها نباید معترض آن شد بلکه باید به این نهاد کمک کرد.
وی افزود : 
از مسئولین فرهنگی ، امام جمعه ی محترم و نماینده ی مقام رهبری در دانشگاه و مردم اهواز انتظار داریم که حساس شوندو اجازه ندهند در حق دانشگاه که مایه ی افتخار هر استانی است ،  چنین  اقدامات ناجوانمردانه و نابخردانه ای  توسط زور گیران  و زمین خواران انجام شود  تا  امنیت روانی لازم برای پیشرفت علمی دانشگاه فراهم شود  . 

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در خصوص صدور حکمش گفت : 
حکم بنده هم  مثل بقیه ی احکام  روسای دانشگاه ها منتظر ورود به شورای انقلاب فرهنگی است و ما در حال حاضر با قدرت کامل مشغول عمل به وظایف خود هستیم  .

منبع: شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر: