tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
انتقاد حمیدحسینی به برخی از رفتار‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی؛
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از رفتار‌های انتخاباتی برخی از کاندیدا‌های انتخابات دوره هشتم گفت: طوری حرف نزنید و طوری انتقاد نکنید که فعالان اتاق را زیر سوال ببرید که حیثیت خودمان زیر سوال می‌رود.
سید حمید حسینی خزانه دار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، در پاسخ به این سوال که رفتار نامزدهای انتخاباتی در دوره انتخابات اتاق بازرگانی باید چگونه باشد، اظهار کرد: دیده شده که برخی از افراد در زمان انتخابات به گونه‌ای عمل می‌کنند که نوع تبلیغات یا استفاده از امکانات اتاق بازرگانی از سوی آنان عادلانه نیست.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در این دوره که گروه‌های اتاق بازرگانی به چهار یا پنج زیرمجموعه تقسیم شده به نظر می‌آید که بعضی از افراد جدید که در انتخابات وارد شده‌اند، یا از قوانین انتخاباتی در اتاق خبر ندارند که قانون را رعایت نمی‌کنند و یا چون شیفته‌ کسب قدرت هستند با زیرپا گذشتن قانون به هر طریقی که شده برای پیروزی در انتخابات عمل می‌کنند.

حسینی تاکید دارد که اشتباه اول گروه‌های قدیمی موجود در اتاق بازرگانی این است که مرتب تبلیغ می‌کنند که به طور مثال فلان تشکل از ما حمایت کرده‌است،تصریح کرد: این کار خلاف قوانین اتاق بازرگانی است. تشکل در صورتی می‌تواند از یک جریانی در اتاق دفاع کند که مجمعی گذاشته و از نظرات اعضایش با خبر شود. 

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: هیات رئیسه تشکل حق ندارد از یک جریان در اتاق بازرگانی حمایت کند. چراکه هیات رئیسه اتاق مصوب کرده است که اتاق‌های بازرگانی مشترک حق ندارند از فرد یا گروه خاصی حمایت کنند. متاسفانه ما شاهد این تخلفات در برخی موارد هستیم. حتی تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک مدام تبلیغ می‌کنند و اسم اینگونه حمایت‌های خلاف قانون را «اعتلاف عظیم»، گذاشته‌اند.

حسینی با بیان این که قطعا باید با این موضوع از سوی انجمن نظارت بر انتخابات برخورد شود، اظهار کرد:شاهدیم بعضی از گروه‌ها قبل از اینکه تایید صلاحیت شوند، تبلیغاتشان در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها آغاز کرده‌‌اند و جالب است که عکس تمام قدشان را در روزنامه‌ها منتشر کرده‌اند که این روش اصلا درست نیست. 

او افزود: برخی از افراد نیز پا را فراتر گذاشته‌اند و از هم اکنون با افراد و شرکت‌ها تماس می‌گیرند و اعلام آمادگی می‌کنند و حاضرند در انتخابات هزینه کنند.

خزانه‌دار اتاق تهران با تاکید بر این که این قبیل اقدامات در شان فعالان اقتصادی کشور نیست، گفت: اتاق بازرگانی هیچ منابع مالی برای کسی در پیش ندارد که برخی فکرمی‌کنند اگر این جایگاه را بدست بیاورند از نظر مالی منتفع خواهند شد. 

این فعال اقتصادی با تاکید براینکه اگر افراد ظرفیت کار علمی و کارشناسی نداشته باشند، جایگاه اتاق بازرگانی هیچ اعتباری برایشان قائل نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند اگر بعضی از دوستان در جامعه دارای اعتباری هستند، این اعتبار بخاطر حضورشان در اتاق است در حالیکه که اینگونه نیست این مساله به بینیه علمی و کارشناسی آن فرد بستگی دارد. 

او افزود: بعضا شاهد بودیم افرادی در اتاق بازرگانی در جایگاه‌هایی نظیر هیات نمایندگان و هیات رئیسه قرار گرفته‌اند ولی به علت اینکه خودشان توانایی علمی و گارشناسی لازم را نداشته‌اند، نتوانستند جایگاه و اعتباری را کسب کنند.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه استفاده از افشاگری به عنوان ابزار انتخاباتی به هیچ وجه صحیح نیست، هشدار داد: وارد شدن به زندگی اشخاص از جمله خطراتی است که اتاق را تهدید می‌کند. عملکرد جریانات را می‌توان نقد کرد، ولی اینکه افراد خاصی را هدف بگیریم، و طوری رفتار و حرف زده شود که مشخص باشد، هدف تخریب فرد خاصی است قطعا درست نیست.

حسینی با تاکید براینکه رفتار نامزد‌های انتخاباتی باید تابع ضوابط و قانون باشد، گفت: بعضی از جریانات هستند که مدیران و رئیسان آنها به مسایل اخلاقی پایبندند ولی باز هم شاهدیم در دل جریانات گروه‌هایی وجود دارند که برخی از افراد گروههای دیگر را تخریب می‌کنند. این امر بازخورد خطرناکی دارد.

او افزود: خوشبختانه آنهایی که لیدر جریان هستند، آدم‌های ضابطه‌مند و اصولی هستند اما در دل گروهشان نمی‌توانند مانع از اینگونه تخریب کردن‌ها بشوند. البته معتقدم این رفتار‌ها به خود گروه بر می‌گردد، و باعث ضربه به خود گروه می‌شود. پس بهتر است طوری حرف نزنید و طوری انتقاد نکنید که فعالان اتاق بازرگانی را زیر سوال ببرید که حیثیت خودمان زیر سوال می‌رود.

او خاطرنشان کرد: برخی از افراد در این دوره از انتخابات اتاق حرف‌هایی میزنند که واقعا اگر کسی نداند فکر می‌کند که در چهار سال گذشته اپوزیسیون اتاق بوده اند و مبارزه می‌کردند، ولی زمانی که کارنامه آن‌ها را نگاه می‌کنی و می بینی در چهار سال گذشته همه جا ساکت بوده‌اندو هیچ کجا حضور نداشته‌اند و هیچ کجا هم حرف نزده اند.

حسینی گفت: متاسفانه برخی از این افراد خود در مقطعی عضو هیات رئیسه بوده‌اند ولی چطور است که آدم هیات رئیسه می‌آید آبروی اتاق بازرگانی را میبرد؟ 

خزانه‌دار اتاق بازرگانی عنوان کرد: اینگونه رفتارها در تبلیغات انتخاباتی در این دوره جا دارد در اتاق بازرگانی برسی شود که چه اتفاقی می‌افتد که برخی از افراد برای رای آوردن در انتخابات حاضرند همه چیز را لگد مال کنند، و به همه چیز ایراد بگیرند؟
نام:
ایمیل:
* نظر: