tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
حسین انصاری‌راد :
او درباره افشای نام نمایندگانی که پول دریافت کرده اند، عنوان می‌کند: باید این اسامی در اختیار قوه قضاییه قرار گیرد و قوه قضاییه بررسی کند که این پول از کجا آمده و بر چه اساسی آمده است. کسانی که این پول را گرفته‌اند یا دخالتی در این جریان داشته‌اند، آیا واقعا کار درست و قانونی بوده است. همچنین صرف آن در مسئله انتخابات آیا خدشه‌ای به انتخابات وارد می‌کند یا خیر؟
آفتاب- سرویس سیاسی: حسین انصاری راد،رییس کمیسیون اصل نود مجلس ششم درباره انتشار خبر دریافت پول به وسیله نمایندگان مجلس هشتم که در نامه منتشر شده محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد به آن اشاره شده به آفتاب می گوید: اگر پولی که پرداخت شده پول درستی نبوده و یا معلوم نیست که اصلا چگونه بوده است و 170 نماینده در جریان انتخابات این پول را مصرف کرده اند چند مسئله مهم پیش می آید؛ اول موضوع‌دادن و گرفتن پول است که آیا این کار خلاف بوده است یا نه؟ نکته دوم این است که مصرف چنین پولی در انتخابات، انتخابات را زیر سوال می‌برد.

نماینده ادورا مجلس توضیح می‌دهد: به هر صورت اتهامی وجود دارد نه به معنای جرم؛ یعنی اقدامی که از نظر قانونی و مشروعیت جای سوال دارد. مسئله حق ملت، جمهوری اسلامی، حق کشور در میان است. بنابراین طبق موازینی که متعارف است و قوه قضاییه و دیگر ارگان های مسئول هم اعلام می کنند افشای نام این افراد خیلی مجاز نیست.

او درباره افشای نام نمایندگانی که پول دریافت کرده اند، عنوان می‌کند:  باید این اسامی در اختیار قوه قضاییه قرار گیرد و قوه قضاییه بررسی کند که این پول از کجا آمده و بر چه اساسی آمده است. کسانی که این پول را گرفته‌اند یا دخالتی در این جریان داشته‌اند، آیا واقعا کار درست و قانونی بوده است. همچنین صرف آن در مسئله انتخابات آیا خدشه‌ای به انتخابات وارد می‌کند یا خیر؟

انصاری‌راد ادامه می‌دهد: در هر صورت اسم این 170 نماینده قطعا باید به دستگاه قضایی داده شود. دستگاه قضا هم باید این آقایان را مورد بازپرسی قرار دهد. اگر عذری داشتند در صورت مقبول بودن، قبول و در غیر این صورت اگر مرتکب خلاف شده‌اند بعد از صدور حکم از طرف قوه قضاییه اسم این افراد اعلام شود.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تاثیر برخورد با تخلفات توضیح می‌دهد: اگر قوه قضاییه با جدیت و به عنوان مسئول احقاق حقوق مردم این قضیه را پیگیری کند و در نهایت حکم قضایی صادر کند، در جای خود موثر واقع خواهد شد.

او می‌افزاید: البته این یک مورد است. باید توجه داشت که همه جای کشور را فساد دربرگرفته است، یک مورد و دو مورد هم نیست. اما این یک مورد از آنجایی که مربوط به قوه مقننه، نمایندگان مجلس و مجلس شورای اسلامی است، به همه ملت مربوط می‌شود. بنابراین سهل‌انگاری نسبت به این مسئله، سهل‌انگاری نسبت به حقوق مردم وجود است و این سهل‌انگاری از هیچ‌کس قابل قبول نیست.

انصاری‌راد به بحث انتخابات اشاره و با توجه به پول گرفته شده از طرف این 170 نماینده به آفتاب می‌گوید: از آنجایی که این پول بین نمایندگان تقسیم شده است، قصد بر این بوده که این 170 نماینده افرادی وابسته به همان گروه خاص باشند و در مجلس از آنها استفاده شود، مسلما به قصد غربت نبوده است.

این نماینده ادوار مجلس تاکید می‌کند: افرادی که در این موضوع دخالت داشته‌اند، فرقی نمی‌کند که در چه رتبه و مقامی بوده‌اند، باید مشخص شود که این دخالت بر چه اساسی بوده است. آیا واقعا فکر کرده‌اند این پول حلال است یا یک غرض سیاسی مشروع در آن بوده است. به هر حال این فرد یا افراد هم مانند دیگر نمایندگان در این زمینه مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

او درباره رحیمی و نامه‌ای که در آن دست به افشاگری علیه نمایندگان مجلس و محمود احمدی‌نژاد زد، می‌گوید: ایشان در موقعیتی گیر افتاده است اما موضوع ایشان ظاهرا تنها این یک میلیارد و دویست میلیون تومان نباشد و احیانا پرونده ایشان یک پرونده طولانی است. ایشان اگر تخلف کرده است باید نتیجه بررسی‌های قضایی را بپذیرد و عذرخواهی کند، اگر هم واقعا تخلف نکرده است، می‌تواند توضیح دهد و خود را سبک کند.

انصاری‌راد تاکید می‌کند: هر کسی که در این جریان بوده باید در دستگاه قضا بررسی شود و اگر پول نابه‌جا پرداخت شده و اشخاصی در جریان آن قرار داشتند، براساس سیستم قضایی محاکمه شوند. 
منبع: آفتاب
برچسب ها: رحیمی ، پول
نام:
ایمیل:
* نظر: