tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه مصرف خوراکی الکل هیچ تاثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، گفت: روزانه چندین مورد با مسمومیت الکل به بیمارستان لقمان مراجعه می‌کنند.

هماپرس؛

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود مردانی،عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در گفت‌وگو با ایلنا درباره مصرف خوراکی الکل و مشروبات الکلی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط برخی افراد گفت: مصرف الکل صنعتی و مشروبات الکلی نه باعث پیشگیری از ابتلا به این بیماری و نه باعث درمان آن می‌شود.از مردم خواهش می کنیم الکل صنعتی را برای مصرف خوراکی استفاده نکنند.

تصریح کرد: ما توصیه می‌کنیم، در حد امکان برای ضدعفونی کردن از الکل صنعتی نیز استفاده نشود، چراکه اگر خدایی نکرده به صورت اشتباه خورده شود، باعث صدمات زیادی به بدن از جمله کوری می‌شود. مسمومیت با الکل متالیک شود که باعث مرگ هم می‌تواند بشود.

مردانی خاطرنشان کرد: روزی دو الی سه مورد با موضوع مسمومیت با الکل متالیک به بیمارستان لقمان مراجعه می‌کنند و ما از مردم می‌خواهیم که از الکل برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا استفاده نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که بیماری کرونا تا چه زمانی ادامه دارد، تصریح کرد: این بیماری بسیار مشکل است، اما خوشبینانه‌ترین سناریو ما این است که این بیماری تا بعد از تعطیلات نوروز فروکش کند.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما تعطیلی ادارات به خود قرنطینگی کمک بیشتری نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: ممکن است، تاثیرگذار باشد، اما این موضوع در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است و آنها در این زمینه تصمیم‌گیرنده هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: