با رعایت این نکات از خارج از منزل غذا بخورید
زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که می‌توان برای مصرف غذا در خارج از منزل رعایت کرد، روش پخت است. غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، مرغ سوخاری و . . . دارای مقدار زیادی روغن هستند و مصرف مکرر آنها موجب افزایش دریافت کالری و در نهایت افزایش وزن و چاقی می‌شود می‌توان با جایگزینی نوع تنوری یا گریل شده مواد غذایی به جای نوع سرخ شده آنها، دریافت کالری کمتر و غذای سالم‌تری استفاده کرد. 

وی گفت: مصرف نوشیدنی‌های گاز دار که حاوی قند فراوان هستند،‌بدون تامین مواد غذایی سالم برای بدن کالری بالا هم دارند می‌توان دوغ کم نمک و بدون گاز، نوشیدنی‌های کم‌شیرین و کم کالری و آب را جایگزین انواع نوشابه‌های گاز دار کرد. 

ترفند دیگر در مصرف غذای سالم در خارج از منزل، استفاده از حجم دهنده‌های غذا مثل سالاد داخل ساندویچ و کنار پیتزا است. 

در صورتی که از سرکه یا آب لیمو و روغن زیتون به جای سس استفاده شود. 

عبداللهی به مواردی چون کاهش حجم غذای مصرفی،‌کاهش میزان نمک غذا، وجود سبزی جات کنار غذا و آهسته غذا خوردن نیز برای مصرف غذا در رستورانها بدون نگرانی از دریافت بالای کالری و ابتلا به اضافه وزن اشاره کرد.