tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
مسئول سازمان بسیج سازندگی خوزستان:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: همواره ورود فعالان سیاسی به عرصه های جهادی آسیب‌ رسان بوده و با عرف جامعه و گفتمان امامین انقلاب در تضاد است.
سرهنگ پاسدار یونس زبیدی با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی استان و برنامه‌ریزی برای خدمت رسانی هرچه بهتر آن‌ها در مناطق کم برخوردار و جلوگیری از تشکیل گروه‌های جهادی خارج از مجموعه بسیج سازندگی، اظهار داشت: اردوهای جهادی طرح هجرت با حضور بسیجیان فعال در پایگاه‌های مقاومت و محلات از دهه ۸۰ فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کردند تا اینکه جهاد سازندگی شکل گرفت و سپس جهاد سازندگی در زیرمجموعه وزارت کشاورزی قرار گرفت که پس از ۲ ماه رهبر معظم انقلاب به سپاه دستور داد تا تشکیلاتی برای سازماندهی و پشتیبانی از حرکت‌های جهادی تشکیل شود.

وی افزود: پس از این قرار شد، سازماندهی گروه‌های جهادی بر عهده سپاه و دولت تنها نقش پشتیبان را داشته باشد؛ به مرور زمان این فعالیت ادامه داشت تا به صورت رسمی در سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت و به یکی از سازمان‌های اصلی بسیج و سپاه تبدیل شد.مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: محرومیت زدایی و کمک به مردم مناطق محروم در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و همچنین کادرسازی برای آینده انقلاب از رسالت های اصلی سازمان بسیج سازندگی تعیین شد.

وی تصریح کرد: در انقلاب و دوران دفاع مقدس بسیجیان در دو گروه عادی و رزمنده ساماندهی شدند که تنها بسیجیان رزمنده به دلیلی آمادگی بالاتر نسبت به بسیجیان عادی ، به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس از این مجموعه بسیج و پایگاه های مقاومت بودند.

سرهنگ پاسدار زبیدی اظهار داشت: اگر پس از دوران دفاع مقدس و پایان جنگ سخت بسیج در جبهه دیگری و در جنگ نرم و محرومیت زدایی و همچنین خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن مسئولیتهای خطیری را بر عهده دارد و امیدآفرینی به جامعه نیز از دیگر رسالت‌های سازمان بسیج سازندگی است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی که با بدنه بسیج و سپاه زاویه پیدا می‌کنند با تشکیل گروه‌های جهادی بدون‌شناسنامه و خارج از مجموعه بسیج به فعالیت در برخی مناطق رو می آورند که از نظر سازمان بسیج سازندگی این گروه‌های جهادی رسمیت نداشته و بعضاً اقداماتی را صورت می‌دهند که در شأن مجموعه سپاه و بسیج نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خوزستان گفت: همواره در دولتی که در تراز انقلاب است هیچ فعالیتی بدون نظارت و بدون کسب مجوز قانونی از طرف سپاه و بسیج صورت نمی‌گیرد و تمامی فعالیت های سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی نیازمند مجوز های لازم و قانونمند کردن نهادهای مسئول است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود فرمودند که فعالیت‌های جهادی به هیچ عنوان به معنی بی‌نظمی نیست اما مختار گریزی ال دی افراد به صورت مستقل اقدام به تشکیل گروه های جهادی می کنند باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود.

سرهنگ زبیدی گفت: فعالیت گروههای جهادی به خارج از مجموعه سپاه و بسیج به بدنه نظام آسیب وارد می کنند که سعی می شود با تمام قدرت مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی اظهار داشت: همواره در کنار گروه های جهادی انجمن‌های مردم نهاد، هیات های مذهبی، بسیج اصناف و سایر مجموعه‌های بسیج به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند اما تمامی آنها زیر نظر بسیج سازندگی و با نظارت دقیق است و هرگونه فعالیت جهادی بدون متولی و نظارت، قانونمند و جامعه پذیر نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بعضا گروههای جهادی عرصه جولان فعالان سیاسی می‌شود که بیشتر از آنکه رسالت خدمت رسانی داشته باشند، این فعالیت را برای کسب قدرت دنبال می کنند و خبری از خدمت خالصانه نیست.

وی خاطر نشان کرد: مسئول نگهبانی و جلوگیری از ورود گروه‌های سیاسی و صاحبان قدرت به عرصه جهادی، بسیج سازندگی است و با تمام وجود از ورود این افراد به مجموعه‌های جهادی جلوگیری شده و می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: