tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از برگزاری دومین جلسه گذر از پیک ۱۴۰۱ این شرکت خبر داد.

دکتر علی خدری در این‌جلسه که با حضور معاونین شرکت و مدیران برق شهرستان ها و مدیران ستادی برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن فصل گرما، افزایش دما و به تناوب آن افزایش مصرف برق، گفت: طی جلساتی که از آغاز سال جدید تاکنون برگزار شده، برنامه‌های مدونی در خصوص طرح‌های مدیریت مصرف برق و عبور موفق از پیک بار سال جاری پیش‌بینی، تدوین و در حال اجرا  دارد.

خدری با اشاره به گرمای شدید و زودهنگام، و مشکل نیروگاه های برق آبی در خوزستان، اولویت برنامه های این شرکت را، برنامه مدیریت مصرف و توسعه پذیری و کنترل پذیری از راه دور در سه بخش مشترکان دیماند اولیه و ثانویه و‌مشترکان آمپری برای گذر از پیک بار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان  پیک سایی را در سال گذشته ازجمله مهمترین برنامه‌های اجرایی خودداشته، افزود: امسال با توجه به افزایش مصرفی که به دلیل گرمای زودهنگام و افزایش دما صورت گرفته، باید کنترل پذیری و رویت پذیری  مشترکین انجام شود تا خاموشی های با برنامه و تعرفه خانگی به صفر برسد. البته این کنترل پذیری بر روی مشترکین هدف یعنی آن دسته از مشترکینی که از الگوی مصرف تجاوز کنند، صورت می گیرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: خط قرمز ما، خاموشی اشتراک های خانگی است که باید با یک برنامه مدون مدیریت مصرف، از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنیم. 

وی به افزایش ۳۶ درصدی مصرف برق در هفته گذشته نسبت به سال گذشته، اشاره کرد و گفت: رویت پذیرکردن مصرف برق مشترکین بهترین راه مدیریت مصرف از راه دور است و اگر مشترکی دوبرابر الگو مصرف داشته باشد و یا تجاوز از دیماند داشته باشد، کنترل پذیری از راه دور جهت مدیریت مصرف برق صورت می گیرد.

این مقام صنعت برق خوزستان در ادامه گقت: با برگزاری جلسات مختلف با فرمانداری ها، بخشداری ها، ادارات و سازمان های مختلف، صنوف، و ائمه جماعات، و انعقاد تفاهم نامه همکاری در برنامه های پاسخگویی بار مدیریت‌مصرف با مشترکین دیماند (بخش کشاورزی و صنعت و عمومی اداری)، اطلاع رسانی گسترده به تمامی مشترکین جهت رعایت الگو و کاهش مصرف انجام خواهد شد

در این جلسه همچنین بر لزوم‌تشکیل کارگروه توزیع برق جهت پیک سایی شهرستان ها به صورت روزانه و ارسال گزارش عملکردها تاکید شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: