tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به کمیسیون اجتماعی و مردم خوزستان احترام می گذاشت و در سفر سه روزه اعضای کمیسیون به استان تشریف فرما می شد.

کعب عمیر در نشست شورای اجتماعی خوزستان با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی ملجس شورای اسلامی که در سالن مدیریت بحران استان برگزار شده بود، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به کمیسیون اجتماعی و مردم خوزستان احترام می گذاشت و در سفر سه روزه اعضای کمیسیون به استان تشریف فرما می شد؛ ضمانت اجرایی همه مصوبات و خروجی های این جلسه حضور وزیر در استان خوزستان است.

وی افزود: قراردادهای فصلی در شرکت هایی که فعالیت مستمر دارند، باید جمع شود، نیروهای با فعالیت مستمر در یک شرکت نباید قرارداد ساعتی داشته باشند؛ درخواست داریم که این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده 154 قانون کار تا امروز به نحو مطلوب در خوزستان اجرا نشده طرح سؤال کرد: هیئت مدیره شرکت های وابسته وزارت کار و حتی دیگر شرکت های دولتی زیرمجموعه وزارتخانه های مختلف از جمله نفت چرا باید مدیران پروازی داشته باشند؟

کعب عمیر با طرح این سؤالات که چرا با طرح مباحث مختلف نخبگان و سرمایه های اجتماعی را طرد کردند تا جایگاهی در سطح کلان و مدیریتی خوزستان نداشته باشند و مدیران پروازی را انتخاب کردند، ادامه داد: همه نمایندگان استان گزینه های بومی را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد دادند ولی بنا به دلایل مختلف این گزینه ها را رد کرد.

وی تشریح کرد: راه اندازی صنایع پایین دستی صنایع سلولزی در شوش و احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرهای شوش و کرخه از جمله مصوبات سفر سه روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به خوزستان بود؛ در سطح بندی میزان بیمه شدگان شوش و کرخه 132 هزار نفر هست در حالی که تأمین اجتماعی آن را 72 هزار اعلام کرده و این گزارش اشتباه مانع ساخت بیمارستان شده بود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرایی کردن طرح رسمی شدن فرزندان ایثارگران یکی دیگر از درخواست ها است؛ متأسفانه اجرای این طرح ضمانت اجرایی ندارد و سازمان های اجرایی تاکنون آن را اجرا نکرده اند، نه اینکه بودجه نداشته باشند بلکه نداشتن ضمانت اجرایی باعث این اهمال شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: