tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهاردمین سالگرد تاسیس این بانک برگزار شده بود گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در طول مدت تاسیس با ترویج سنت قرض الحسنه بین آحاد جامعه و همه اقشار مختلف توانسته است بالغ بر 11میلیون حساب افتتاح کند.

سید ابراهیم جانانه با اشاره به اجرای طرح کالا کارت از سوی بانک مهر ایران ، افزود: در قالب این طرح ، مشتری می‌تواند بدون داشتن سپرده، تا ۲۰ میلیون تومان کالا خریداری کرده و اقساط آن را طی ۶ تا ۱۲ ماه به بانک پرداخت کند. در این خصوص مشتری فقط ۴ درصد به‌عنوان کارمزد به بانک می‌پردازد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان   یادآور شد : این طرح  با هدف حمایت از رونق تولید داخلی و اشتغال‌زایی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم اجرایی شده است، این طرح فقط شامل کالاهای ایرانی بوده و بر اساس آن، مشتریان نیازی به سپرده‌گذاری در این طرح ندارند و می‌توانند با توجه به سهمیه ماهانه شعب، از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند.

جانانه به کارمزد 4درصدی تسهیلات ارایه شده از سوی بانک مهر ایران  اشاره کرد و بیان داشت: تعیین این کارمزد پایین ،  باعث استقبال و رضایتمندی مشتریان  و متقاضیان این تسهیلات شده است. دلیل آن نیز مقایسه آنان با نرخ  نسبتا بالای بهره اعلام شده از سوی سایر بانک های کشور است. 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان یادآور شد: این بانک مفتخر است که شرایط دریافت تسهیلات را برای اکثر اقشار جامعه با هر درآمدی فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره از رسالت خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز غافل نبوده است. این کارکرد در شرایط مختلف جغرافیایی و زمانی متفاوت بوده است، برای مثال در سیل سال 98 خوزستان ، بانک مهر ایران در بازسازی واحدهای آسیب دیده مشارکت فعال داشت. 

وی یادآور شد: در بحث همه گیری بیماری کرونا  بانک قرض الحسنه مهرایران در خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قالب طرح شهید سلیمانی مشارکت داشته است، در این خصوص دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، شوشتر، دزفول و بهبهان مشمول این طرح شدند.

اعتبار هزینه شده در این طرح 13 میلیارد ریال بوده است که در اختیار دانشگاه های مذکور برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بحث مبارزه با بیماری کوئید 19 نهاده شد.این هزینه از محل وجه التزام دریافتی تامین شده است.

جانانه با اشاره به پرداخت تسهیلات ده میلیون تومانی با کارمزد 4درصد به سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا شده بودند گفت: این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بانک معرفی می شوند.

 وی درباره جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا گفت: مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان است و اقساط آن ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است. همچنین از آنجایی که این وام قرض‌الحسنه است، کارمزد سالانه آن فقط ۴ درصد است.

جانانه اظهار کرد: این وام با هدف جبران هزینه‌های درمان و دوری از کسب‌وکار برای سرپرستان خانوارهایی در نظر گرفته شده که به‌علت کرونا بستری شده‌اند.

این مسئول بانکی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان کشور نیز نقش بسزایی دارد. 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان تعداد شعب این بانک در استان خوزستان را 27 شعبه اعلام کرد و گفت: در اکثر شهرستان های استان خوزستان این بانک شعبه فعال دایر کرده است. در استان خوزستان قریب 480هزار فقره حساب بانکی در این بانک افتتاح شده است. 

جانانه در پایان به ارائه تسهیلات بدون ضامن از سوی این بانک خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های شهروندان الزام به معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات بوده است اما بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن را آغاز کرده است. در این خصوص مشتریانی که شرایط اعتبار سنجی اعلام شده از سوی این بانک را داشته باشند مشمول این طرح خواهند بود. سقف این تسهیلات 20 میلیون تومان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: