tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸
محمد رستمی
زباله های رهاشده ، سگهای ولگردی که در میان زباله ها بدنبال غذا میگردند و دره هایی که در نبود سیستم های جمع آوری و بازیافت زباله بار سنگین حمل ودفع زباله های شهری را بدوش میکشند ،
این توصیف وضعیت کنونی شهرستان مسجدسلیمان است همان شهری که سالها پیش با استفاده از سیستمهای مدرن و به روز دنیا اداره میشد ، وحالا چند ماهی میشود هیچکس حتی بفکر جمع آوری زباله های آن هم نیست !!

وظیفه ای که بر عهده شهرداری است و شهرداری،هر دفعه که صحبتی از این موضوع به میان می آید بابهانه ای آنرا به ماههای بعد موکول میکند ، ماههایی که مدام وعده داده میشود و هنوز نیامده !!!
در این خصوص اگر از سرپرست فعلی شهرداری سوالی پرسیده شود ؟ پاسخ ! نبود امکانات ازجمله فرسودگی خودروهای حمل زباله است واگر از هرکدام از اعضای شورای اسلامی شهر پرسیده شود علت را نداشتن شهردار میدانند !!
بهانه هایی که حالا دیگر بهانه ای برای مردم باقی نگذاشته اند وکاسه صبر مردم را لبریزو آنها را نگران سلامتی خود وخانواده هایشان کرده !!!

بی توجهی به جمع آوری زباله ها تا جایی پیش رفته که برخی شهروندان از شدت نگرانی ، خود دست بکار شده اند و جارو بدست مسئول انجام کاری شده اند که وظیفه شهرداری است و شهرداری همچنان در فضای بی تفاوتی خود بسر میبرد !!!

موضوع رهاسازی زباله ها در سطح شهر مسجدسلیمان بارها و بارها از طریق صدا و سیما پیگیری شده و هربار مسئولین شهر و شهرداری وعده ای میدهند که عملی نمیشود و همین موضوع نیز برشدت ناراحتی مردم می افزاید !!

کلاف سردرگم جمع آوری زباله ها از سطح شهرستان مسجد سلیمان حالا چند ماهی میشود که بر سختی زندگی در مسجدسلیمان افزوده و زمینه مهاجرت خانواده های زیادی را فراهم نموده و خانواده های زیادی از این شهرستان را ساکن حاشیه شهر اهواز کرده که تبعات منفی خود را در پی خواهد داشت !!!
نبود کارخانه بازیافت و محلی برای دفن اصولی زباله ها دیگر موضوع مرتبط با مشکل زباله های شهری مسجدسلیمان است که دیر یا زود بعنوان مشکل بعدی زباله های شهری این شهرستان مطرح خواهد شد ، مشکلی که هم اکنون با دفن زباله ها در دره ها وکوهها بصورت موقت حل شده اما بزودی همچون زخمی چرکین سر باز میکند و ذهن مسئولان شهرداری را بخود مشغول خواهد کرد !!!
با دقت به موضوعات ومشکلات شهری مسجدسلیمان آنچه بیشتر نمایان میشود مدیریت سنتی معاونت خدمات شهری شهرداری این شهرستان است که با گذشت دو سال از حضورش نه تنها هیچ مشکلی از خدمات شهری حل نکرده که بر مشکلات این معاونت افزوده !!!
در چنین شرایطی و پیش از آنکه از مشکلات خدماتی این شهرستان کوهی تشکیل شود، بهتر است استاندار محترم خوزستان و معاونت عمرانی با ورود به این موضوع واختصاص اعتبار مناسب این مشکل شهرستان مسجدسلیمان را یکبار برای همیشه رفع نمایند !!!







نام:
ایمیل:
* نظر: