tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
سارا محیسنی

شهید سردار قاسم سلیمانی، از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه باظلم جهانی بود که همواره وقت خود را صرف مبارزه با ظالمان کرده است.

چند خطی درباره شهید سردار قاسم سلیمانی

شهید سردار قاسم سلیمانی، از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه باظلم جهانی بود که همواره وقت خود را صرف مبارزه با ظالمان کرده است.

کسی که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و نگاهش را به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود. کسی که در ایجاد وحدت و حفظ امنیت جهان اسلام نقش قابل توجهی داشت.

همانگونه که می دانیم امام راحل که موسس انقلاب بودند از همان ابتدا در اقدامات برجسته‌ای تربیت نیروهای مخلص و متعهد جهادی در مسیر مقاومت و اسلام را در دستور کار قرار دادند که این حرکت امام موجب پیدایشی از نسلی شد که توانستند با دست خالی در مقابل استکبار بایستند و سردار حاج قاسم سلیمانی در راس این نسل بود.

این در حالی است که می بینم دنیا در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد و از هر راهی بهره برد. جنگ هشت ساله به راه انداخت و داعش را برای تخریب ایران به وجود آورد اما با امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نه ‌تنها نتوانست چهره اسلام را تخریب کند بلکه باعث نشر و گسترش بیشتر آن نیز شد.

همچنین از جمله ویژگی‌های شخصی حاج قاسم سلیمانی اخلاص ایشان بود که بدون هیچ چشم‌داشتی در میدان مبارزه حضور داشته و هرگز دنیاگرا نبودند. اقدامات ایشان در عرصه نابودی رژیم صهیونیستی همواره موثر است و طرح تکفیری‌ها که برخی از کشورهای مرتجع عربی و آمریکا به دنبالش بودند را محو کرد.

در معرفی این شهید والا مقام، بزرگان و عالمان انقلاب اسلامی سخنان بسیار قابل تأملی با هدف آشنایی با اقدامات جهادی این شخصیت برجسته ایران اسلامی دارند که بخشی از آن در نگاهمان گذشت.

اما آنچه که شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به بنده‌ی ممتاز در پیشگاه حق و اسطوره در زمان مبدل ساخت خصوصیات برجسته او از جمله تقوا و توکل، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، صداقت در قول و عمل بود.

ما دیدیم که حاج قاسم چه بسیار چگونه با خطر کردن‌های خطیر، در مواجهه دشمنان قرارمی‌گرفت و گویی هر رفتن و بودن او در صحنه، چندین شهادت بود و به فرمایش رهبری؛ «حاج قاسم بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد، از هیچ‌کس و هیچ چیز پروا نداشت».

شجاعت و مردانگی او خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود و بر همین اساس به وسیله مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تهدید به ترور می شد. سرانجام دشمنان کینه توز که رشادت و قدرت سردار سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

از همان ابتدای شهادت حاج قاسم سلیمانی مقامات مختلف کشور از جمله مقام معظم رهبری از انتقام سخت این جنایت سخن گفتند که با گذشت دو سال انتقام گیری سخت و راهبردی را شاهد هستیم.

سردار حاج قاسم سلیمانی در زنده نگهداشتن نام انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان دست از هیچ تلاشی برنداشت و در احیای این سرزمین شب و روز جنگید.

حال مرد میدان در میان ما اگر بود از اشک های مردم داغ دیده خوزستان در میان فریاد های العطش و نخل های بی جان، با رفع تا آرامی ها دریایی از عدالت می ساخت و لبخند ابدی را بر لب ها به یادگار می گذاشت.

امروز هزاران سلیمانی حرف گویای ملتند.

سخن آخر
داغ خوزستان بی تو تازه تر شد، گویی که سرنگون در خون نشسته، ای ناجی شوربختی ها، اسطوره احیای آرمان ها، سردار دل ها، امروز خوزستان خسته از مصائب، جهادی از نگاه تو را می خواهد.

هیهات از این کوچ که درمانی ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: