tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: حوزه نوین دفاع مقدس باید با زبان فاخر فرهنگ و هنر به نسل جوان به عنوان میراث‌دار انقلاب و نظام معرفی شود.

سرهنگ پاسدار عبدالرضاحاجتی با اشاره به ارزش‌های مفاهیم دفاع مقدس و اهمیت انتقال آن به نسل جوان، اظهار داشت: در طول هشت سال دوران دفاع مقدس ایران اسلامی به هیچ کشوری تعرض نکرد و قصدجنگ با هیچ نقطه ای از جهان نداشت بلکه تنها از خود، نظام،مردم و خاک خود دفاع کرد با این وجود دشمنان با جنگ نرم ایران چهره ای را از ایران به جهان معرفی کردند که خلاف واقع است و این رسالت ما است که بتوانیم ارزش های دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان را هم به نسل جوان و هم به جهانیان معرفی کنیم.

وی افزود: رویکرد ما در نهادی که رسالتش ارائه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است باید مبتنی بر زبان فاخر فرهنگ و هنر باشد؛ هدف ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، انجام اموری است که بر نسل امروز و فردا تاثیرگذار باشد؛ نسل امروز هیچگاه به دنبال جنگ و خونریزی و عواقب ناخوشایند ناشی از آن نیست؛ همانگونه که هویت فرهنگی و دیانت ما نیز به دنبال آن نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: این نسل به شدت تشنه ورود به عرصه های ایثار،جهاد و دفاع از آرمان های ملت و کشور است؛ همانگونه که شهدایی نظیر شهید حججی این نظام و انقلاب را درک کرده و جانشان را برای آرمان‌های این نظام تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: حوزه عرضه آثار دفاع مقدس باید با نشاط و جوان پسند شود و این هنر ما است که نسل جوان را با فرهنگ غنی دفاع مقدس و با رویکردی شاداب اما عمیق و تاثیرگذار این حوزه آشنا کنیم چرا که نسل جدید باید این مکتب را به دست آیندگان بسپارند.

سرهنگ پاسدار حاجتی بیان کرد: امید است هنرمندان، فرهیختگان ، نخبگان و جوانان توانمند استان در عرصه های مختلف از این حوزه فاصله نگیرند و با مراجعه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان،توانایی و هنر و استعدادهای خود را در عرصه های مختلف با موضوع دفاع مقدس به نمایش بگذارند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان همواره با ساخت فیلم‌های مستند باهمکاری گروه تبلیغات و تلویزیونی سپاه ولیعصر(عج)، تهیه گزارش و روایت‌گری رزمندگان دوران دفاع مقدس سعی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های این دوران به نسل جوان دارد. 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: