tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
رئیس مرکز پژوهش‌ها گفت: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آنچنان که خداوند بزرگ خرمشهر را آزاد کرد کشور ما را از دست کسانی که بی کفایتی آن ها زبانزد شده بود نیز به دست شما مردم آزاد نمود.

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و نماینده مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در مصلی اهواز اظهار کرد: اهواز رزمنده‌پرور و ستون فقرات دفاع مقدس در روزهای سخت ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آنچنان که خداوند بزرگ خرمشهر را آزاد کرد کشور ما را از دست کسانی که بی کفایتی آن ها زبانزد شده بود به دست شما مردم آزاد نمود.

وی افزود: این لطف خدا و هدیه اهل‌بیت و به ویژه امام رضا (ع) بود که به ما توفیق داد رئیس جمهوری از سلاله پیامبر اسلام و عنصری با کارنامه موفق ۴۲ ساله با یک برنامه دقیق برای حرکت در جهت اصلاح وضع موجود و در تبعیت از ولی و در راستای خدمت به مردم داشته باشیم.

زاکانی گفت: به هر حال امروز صحبت از دولت مردمی در تراز انقلاب اسلامی است که باید به ۴۲ سال گذشته رجوع کند و خوبی‌ها و عظمت‌های راه طی شده را دریابد تا با تکیه بر آن‌ها بر پلشتی‌ها و زنگارهای موجود در جامعه بشورد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها بیان کرد: دولت در تراز انقلاب اسلامی دولتی بی‌خاصیت نیست و دولتی است که همه مواهب و خوبی‌های راه طی شده در ۴۲ سال را رصد و در خودش جمع کرده و در مقابل فقر و فساد و تبعیض به یادگار مانده از دولت‌های گذشته قیام کرده است.

وی افزود: به همین دلیل دولت تراز دولت انقلاب دولتی است که از شایستگان شکل گرفته و باید سمت و سویش را از نگاه به خارج کشور به تکیه بر توانمندی‌های داخلی معطوف کند.

زاکانی در نقد عملکرد دولت گذشته عنوان کرد: جناب آقای روحانی هنگامی که دولت را تحویل گرفت تورم ۲۰ درصد بود اما امروز که در حال تحویل دولت است تورم نقطه به نقطه ۵۰ و میانگین ۴۲ درصد است.

وی افزود: دولت جناب روحانی نقدینگی را در کشور با ۶۷۰ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت اما در محاسبه ابتدای سال با ۳۵۰۰ میلیارد تومان و در امروزی که بنده خدمت شما هستم با محاسبه جناب آقای همتی بالغ بر ۴۵۰هزار میلیارد تومان طی چند ماه اخیر به آن مبلغ اضافه شد و نقدینگی جامعه قریب به ۴ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این یعنی اینکه هر اشکالی که بوده ضرب در چند برابر شده و امروز محصولی است که دست دولت سیزدهم می‌رسد.

وی افزود: آنچه که زیبنده امروز ما نیست یعنی فقر و فساد و تبعیض بیداد می‌کند و آنچه که امروز ننگ ماست عقب‌افتادگی‌ها و ویرانی‌هایی است که به واسطه امید به دشمنان مردم و انقلاب اسلامی به دست آمد و امید جوانان و نخبگان و مردان و زنان را گرفت.

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در رابطه با محرومیت‌های خوزستان اظهار کرد: سدها در جاهای مختلف این استان وجود دارد اما دارای ۷۰۲ روستایی است که از بی‌آبی رنج می‌برند، این بزرگ‌ترین جفای در حق این مردم است.

وی افزود: مردم خوزستان بر طلای سیاه زندگی می‌کنند اما در فقر به سر می‌برند و دیگران از این مواهب استفاده می‌کنند آن هم در حالی که حداقل مرتبط با آن را نیز به این مردم نمی‌دهند ولی آن‌ها خیلی مردند که همیشه در صحنه دفاع از انقلاب حاضرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمره مردانگی در خوزستان عالی است خطاب به مردم استان بیان کرد: عزت و بزرگی شما زنان و مردان عالی است اما مسئولیت مسئولین کشور نیز برای جبران خلاهای استان بالا است.

زاکانی گفت: وقتی صحبت از دولت تراز انقلاب اسلامی می‌شود منظور دولتی است که بر محور شایستگان شکل می‌گیرد نه دولتی که اطراف، قبایل، ستادها و عناصر مرتبط با گروه‌های مختلف میدان‌دار آن باشند.

وی افزود: هفته گذشته طی جلسه‌ای که با آقای رئیسی داشتیم از همه ستادها تشکر کردند اما گفتند که کشور را باید با شایستگان اداره کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه دولت در تراز انقلاب اسلامی دولتی مردمی است عنوان کرد: مردمی بودن ویژگی بسیار مهمی است و اگر کسی فهم درک جایگاه ویژه مردم در مردم‌سالاری دینی را داشته باشد آن هنگام از مردم، برای مردم و در خدمت مردم بودن برایش یک افتخار بزرگ است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین ما بویی از مردمی نبرده‌اند و مشکل ما در کشور همین است که برخی از افراد بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند اما از مردم جدا شده‌اند.

زاکانی بیان کرد: اگر کسی مردمی بود قدر مردم را میداند و راه را برای حضور آن‌ها در جهت اصلاح و اقدام باز می‌کند.

وی افزود: مردم نیاز به ترحم و نگاه از بالا ندارند و امام عظیم الشان فرمودند که من خادم شما مردم هستم، رهبر عزیزتر از جان نیز فرمودند که من نوکر شما مردم هستم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیازمند یک تحول است؛ مسئولین باید یک بار نگاهشان را تغییر دهند و دوباره و با نگاهی دیگر به کشور نگاه کنند.

وی افزود: ما به ۴۲ سال گذشته خود افتخار می‌کنیم اما در این مدت فراز و نشیب‌هایی داشتیم که نشیب‌ها افتخار نیست و باید زنگارزدایی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: