tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
همایش تجلیل از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان خوزستان با حضور مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سالن همایش شرکت توسعه نیشکر خوزستان برگزار شد.

در این همایش که امروز هشتم تیرماه با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرکل محیط زیست استان و جمعی دیگر از مدیران استانی برگزار شد، از کشت و صنعت امام خمینی (ره) به عنوان واحد صنعتی سبز کشوری و از کشت و صنعت‌های امیرکبیر، دعبل خزاعی و حکیم فارابی به عنوان واحدهای صنعتی سبز استانی تقدیر به عمل آمد.

صنعت سبز به صنعتی اطلاق می‌شود که بر اساس معیارهای زیست‌محیطی و بنا به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، تلاش قابل‌تقدیری در طول سال مورد نظر در راستای حفظ محیط‌زیست انجام داده باشد.

استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزو شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بود.

اسفند ماه سال گذشته بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در تهران برگزار شد که در این همایش کشت و صنعت امام خمینی (ره) به عنوان واحد برتر صنعتی سبز انتخاب شد. همچنین کشت و صنعت های نیشکر امیرکبیر، دعبل خزاعی و حکیم فارابی نیز به عنوان واحدهای سبز صنعتی در استان خوزستان برگزیده شدند.

تشویق صاحبان صنعت برای رعایت شاخص‌های محیط زیستی

مدیرکل محیط زیست خوزستان در این همایش هدف از انتخاب صنایع سبز را تشویق صاحبان صنعت برای رعایت شاخص‌های محیط زیستی عنوان کرد.

محمدجواد اشرفی با بیان اینکه روند توسعه در جهان بر اساس اقتصاد سبز است، اظهار داشت: خوزستان یکی از استان‌های صنعتی کشور است که صنایع آن هنوز در وضعیت ایده‌آل زیست محیطی قرار ندارد اما فعالیت‌هایی برای کاهش آلودگی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است تلاش صاحبان صنایع برای استمرار دستیابی به شاخص های توسعه پایدار است.

خوزستان دارای بیشترین واحدهای سبز

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این همایش گفت: استان‌خوزستان در بین سایر استان ها دارای بیشترین واحدهای سبز است.

حمید جلاوندی با بیان اینکه در نگاه رهبر انقلاب اسلامی محیط زیست و حفظ و صیانت آن مسئله‌ای حیاتی است، افزود: رهبر معظم انقلاب به همان اندازه که نگاهی همه جانبه به مقوله تولید در کشور دارند به محیط زیست نیز نگاهی همه جانبه دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این همایش بر توجه به محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید تلاش مان بر این باشد که در موضوعات گوناگون نگاهی متناسب با محیط زیست داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی فرد بیان داشت: باید در کنار کارهای توسعه برای استان، حفاظت از محیط زیست هم مدنظر قرار گیرد و در کنار توسعه اجرای الزامات زیست محیطی هم ضروری است که بتوانیم در راستای توسعه و کاهش مشکلات گام برداریم .

استاندار خوزستان هم در این همایش از ضرورت پیوست زیست محیطی و اجتماعی برای پروژه ها سخن گفت. قاسم سلیمانی دشتکی افزود: باید قسمت عمده حق آلایندگی صنایع در بخش بهبود شاخصهای محیط زیستی و اصلاح ساختارهای آن صرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: