tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا کاندیدای شورای شهر اهواز :
حیدر حجتی نیا کاندیدای شورای شهر اهواز گفت: شورای شهر جایگاه ارزشمند و توانمندی است که ظرفیت قابل توجهی دارد، شوراها این توانمندی را دارند که لوایحی را برای جذب اعتبار به شورای عالی استان ها تقدیم کنند و از آن طریق در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس برسد و موجب تغییر و تحول در نظام خدمت رسانی شهری شوند.

حیدر حجتی نیا کاندیدای شورای شهر اهواز در نشست خبری خود ضمن تشکر در ابتدا از اصحاب رسانه که نقش موثری در تنویر افکار عمومی دارند گفت: شورای شهر جایگاه ارزشمند و توانمندی است که ظرفیت قابل توجهی دارد، شوراها این توانمندی را دارند که لوایحی را برای جذب اعتبار به شورای عالی استان ها تقدیم کنند و از آن طریق در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس برسد و موجب تغییر و تحول در نظام خدمت رسانی شهری شوند.

این کاندیدای ششنمین دوره شورای شهر اهواز بیان داشت : در این مسیر باید دقت داشته باشیم افرادی را به شورا بفرستیم که با توانمندی های خود بتوانند در جهت پیشبرد هر چه مطلوب تر مسائل شهر ، از جمله در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، شهری اقدامات موثری را به سرانجام برسانند.

فرماندار سابق مسجدسلیمان گفت : شهرداری امکانات و ظرفیت های بسیار فراوان و وسیعی دارد که می توانیم در جهت توسعه متوازن شهر مورد استفاده قرار دهیم.

حجتی نیا افزود : استان خوزستان با مرکزیت شهر اهواز بخش عمده‌ای از تولید ناخالص ملی را تامین می کند، اما متاسفانه از جمله محروم ترین شهرهای کشور در مبحث خدمات رسانی شهری برای شهروندان بشمار می آید.

این کاندیدای شورای شهر اهواز یادآور شد: شهرهایی نظیر قم، شیراز و بسیاری کلانشهرهای دیگر را دیده اید؟ که چه پیشرفت های چشمگیری داشته اند؟ این نشان از مدیریت است.

حجتی نیا تصریح کرد: اگر افرادی که دید بلند و افق صحیحی از آینده نگری دارند را انتخاب کنیم، مشکلات برطرف خواهند شد.

وی به شاخص های کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: شهر اهواز به لحاظ سرانه فضای سبز، آب های سطحی، معابر پیاده و سواره، مبلمان شهری، فضای سبز و بسیاری دیگر از زیر مجموعه های شهری با کاستی ها و ضعف ها مواجه است.

حجتی نیا به نقش رسانه ها در توسعه متوازن شهر اهواز اشاره داشت و گقت: رسانه ها در جایگاه بسیار ارزشمندی قرار دارید، رسانه ها می توانند به طور دلسوزانه با قدرت اقناعی که در اختیار دارند، پلی باشند میان شهروندان و مدیران برای بیان معضلات در جهت رفع آنها.

حجتی نیا بیان داشت: امروز مردم نسبت به انتخاب مدیران شهری دلسرد بی اعتماد هستند، این دلسردی از آنجاست که، افرادی می آیند و در انتخابات وعده می دهند، اما بعد از آنکه به شورا ورود می کنند، به انجام وعده ها پایبند نیستند!

حجتی نیا افزود: لازم است شهروندان افراد تاثیر گذاری را از اقوام مختلف انتخاب کنند، تا یکدل و متحدانه در قدم اول شهرداری توانمند انتخاب شود، سپس به مسیر توسعه شهر ورود کنند.

وی افزود: من افتخار دارم که سال هاست هم استانی هایم لقب محور وحدت را به اینجانب اختصاص داده اند.

حجتی نیا تاکید کرد: اینک آمده ام تا در زیر مجموعه ی شورا و شهرداری از توانمندترین، مدیر و مدبر ترین افراد استفاده شود، این 13 نفر باید افرادی باشند که با وجود تعلق به اصالت قومی، در اصل خود را متعهد و خدمتگزار به همه اقوام و سلایق بدانند.

این کاندیدای شورای شهر اهواز افزود: شورا تنها جایگاه افرادی است که مخلصانه خدمتگزار همه ی شهروندان باشند.

حجتی نیا تصریح کرد: اهواز با این همه حجم از مشکل ها و معضل ها به شورایی نیازمند است، که اولویت اول و آخر خود را کارشناسانه و علمی بر بهبود مسائل شهر و شهروندان قرار دهد.

حیدر حجتی نیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر؛ دلیل شما در قبول مسئولیت فرمانداری مسجدسلیمان چه بود؟ پاسخ داد؛ من شخصی هستم که از آغاز انقلاب کار تشکیلاتی انجام داده ام، به شیوه های مختلف مدیریت آشنا و مسلط هستم، در برقراری ارتباط توانمندی دارم، اینها از جمله دلایلی هستند که آن مسئولیت را پذیرفتم..

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در تایید دیدگاه های حیدر حجتی نیا ابراز کرد؛ من به عنوان یک خبرنگار عملکرد فوق العاده جناب حجتی نیا را در فرمانداری مسجدسلیمان دیده ام، در مقطعی که استان با سیل و مسجدسلیمان با زلزله مواجه شد ایشان عملکرد فوق العاده ای داشتند. این خبرنگار در ادامه پرسید که بعضی از کاندیدا ابتدا وعده می دهند، اما پس از ورود به شورا می گویند نمی شود! بنظر شما راهکار برای جلوگیری این تکرارها چیست؟

حیدر حجتی نیا پاسخ داد؛
خلاصه پاسخ من مدیریت از نوع جهادی است. توضیح بیشتر در شناخت مدل مدیریت جهادی است.
مدیریتی که رهبر معظم انقلاب هم همیشه بر اجرای آن تاکید دارند.

وی افزود : مدیریت جهادی که همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر دانش روز است، گره گشای مشکلات موجود در شهر اهواز است.

این کاندیدای شورای شهر اهواز تصریح کرد: اگر مدیران شهری به جای بهانه گیری، از ظرفیت های موجود حداکثر میزان استفاده را بکار بگیرند، وعده ها محقق خواهند شد.

حیدر حجتی نیا در پایان صحبت ها گفت؛ آمده ام تا اهواز به شهری در شان و منزلت همشهری هایم تبدیل شود، شهری که مبلمان شهری، پیاده رو ها، چیدمان درختان، رنگبندی ها، فرم ها و همه ی حوزه های زیر مجموعه مدیریت شهری با نگرش علمی، هنری و جامعه شناسی به کیفیتی تبدیل شوند که حس رضایتمندی را برای همشهری هایم بوجود بیاورند و شهروندان بتوانند با حضور در سطح شهر بهترین لحظه ها را به خاطرات خود تبدیل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: