tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز؛
ایمان علیرضایی گفت: همه جای دنیا بافت قدیم را حفظ می کنند اما در اهواز اینگونه نیست و این شهر امروز دچار بی هویتی شده است. باید مناطق جدید ما با بافت مدرن احداث می شد و در هیچ کدام از ساخت و سازها اقلیم شهر را در نظر نگرفتند.

ایمان علیرضایی رییس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به ورود مطبوعات در حوزه مختلف به صورت تخصصی اشاره و اظهار کرد: انتظار دارم که مطبوعات در حوزه های مختلف به صورت تخصصی وارد شوند چرا که این بخش می‌تواند یکی از بازوهای کارشناسی هر حوزه باشد.

وی افزود: در رابطه با مسایل شهری برخی می گویند شورای شهر نیاز به کارشناسان معماری و شهرسازی دارد، در صورتی که معتقدم شورای شهر باید متشکل از تمامی تخصص های لازم باشد و شورا جمعی است و نیاز به همفکری دارد.

علیرضایی گفت: نسبت به عملکرد شورای شهر دوره های گذشته انتقادی وارد است و بعضاً پاسخ های ضد و نقیض می دهند و در بحث معضل آبهای سطحی صحبت از میراث صد ساله و گذشتگان می شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه شورا و شهرداری دچار روزمرگی شده است، تصریح کرد: وقتی انتقاد از آبهای سطحی می شود شورای شهر می‌گوید مربوط به گذشتگان است، حال جای سوال دارد مناطق جدید الاحداث مانند کیانشهر چرا باید با معضل آبهای سطحی مواجه باشد و این نشان می‌دهد برنامه ای دقیق وجود نداشته است.

علیرضایی ادامه داد: برخی کاندیداها صحبت از راه اندازی نهضت آسفالت می کنند که باید بگویم این موضوع نیاز اولیه است و خدمات شهری می باشد و مسوولان شهر باید برنامه آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه هویت شهری اهواز از بین رفته است عنوان کرد: همه جای دنیا بافت قدیم را حفظ می کنند اما در اهواز اینگونه نیست و این شهر امروز دچار بی هویتی شده است. باید مناطق جدید ما با بافت مدرن احداث می شد و در هیچ کدام از احداث ها اقلیم شهر را در نظر نگرفتند.

رییس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان بیان کرد: حجم بالای تجاری سازی در کیانپارس به چه دلیل است که گره ترافیکی ایجاد شده است. اقلیم اهواز با اصفهان و تبریز فرق می کند. باید در هشت منطقه اهواز بازارهای سرپوشیده احداث می شد اما همه این ها متمرکز شده و من فکر می کنم شهرداری بازیچه دست لابی های پولدار شد است.

علیرضایی بیان داشت: در بحث تکنولوژی نوین هیچگونه ظرفیتی در اهواز ایجاد نشده است در مناطق جدید دیدیم که در گرد و غبار و باران چه اتفاقی افتاد اما تمهیدات اندیشیده نشد و مربوط به ساخت و ساز بدون توجه به اقلیم است.

وی گفت: در همه جای دنیا برای جامعه فرهیخته فضایی در نظر می گیرند اما بسیاری از مطبوعاتیان کلانشهر اهواز از امکانات لازم و فرهنگ سرا و فضای سبز بهرمند نیستند. معتقدم همه چیز دچار روزمرگی شده و در لحظه زندگی می کنیم و آینده را فراموش کردیم اما بدانید ما به آینده متعهدیم و آینده را باید بسازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: