tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
علیمراد حافظی گفت: برخورد با مافیای خدمات شهری به عنوان پر هزینه ترین بخش شهرداری کلانشهر اهواز از اقدامات مهمی است که در برنامه خود دارم.

علیمراد حافظی کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی با اشاره به برخورد با پیمانکاران مشکل ساز و سودجو اظهار کرد: برخورد با مافیای خدمات شهری به عنوان پر هزینه ترین بخش شهرداری کلانشهر اهواز از اقدامات مهمی است که در برنامه خود دارم.

وی افزود: کوتاه کردن دست پیمانکاران سودجو از کلانشهر اهواز و بازگشت غرور و شأن واقعی کارگران شهرداری با انتخاب پیمانکاران متعهد از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

حافطی با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری کلانشهر اهواز عنوان کرد: در بسیاری از کلانشهر ها از بخش خدمات شهری کسب درآمد می کنند و راهکارهای توانمند سازی درآمد پایدار کم نیستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: توسعه پایدار شهری با بهبود کیفیت زندگی شهری، رشد و توسعه شاخصه های اقتصادی و همچنین تقویت همبستگی و ترمیم گسست های اجتماعی می تواند امنیت، آرامش و رضایت را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی یکی دیگر از راهکارهای درآمد پایدار شهرداری را تفکیک زباله از مبدا برشمرد و اظهار کرد: در این خصوص آنگونه که باید در کلانشهر اهواز فرهنگ سازی نشده است ولی در بسیاری از کلانشهرها انجام و بعضاً در صورت تحویل زباله های تفکیک شده بسته‌های تشویقی اعم از مواد شوینده و ... به شهروندان داده می شود که موجب ایجاد انگیزه برای آنها و اجرای مستمر این مهم شده است.

حافظی تصریح کرد: برخورد جدی با مافیای تفکیک زباله در اهواز که تا به امروز به آن توجه ویژه نشده است از موارد مهمی است که در دستور کار قرار خواهم داد.

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: امروزه شاهد دفن غیر اصولی چندین هزارتن زباله به صورت روزانه هستیم. انتظار می‌رود با اجرای طرح جامع پسماند که باید از خانه‌ها آغاز شود، زباله‌های خود را تفکیک کرده تا پس از بازیافت، تبدیل به انرژی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: