tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
در دوازدهمین بحث کلاب هاوسی خوزستان مطرح شد؛
کدام پروژه بزرگ در اهواز و خوزستان به نتیجه رسیده است و چه کسی در اهواز پیگیر پروژه های بزرگ باید باشد و چرا مسئولین ما در این زمینه پاسخگو نیستند و از همه تاسف بارتر این است که همان مدیرانی که نتوانسته اند کارها را به سرانجام برسانند سمت و مقام بزرگتری هم گرفته اند و هر زمان هم که ما بخواهیم موضوع را پیگیری کنیم می بینیم به کسی برمیخورد و آن مدیر نیروی فلان نفر است!
سیزدهمین بحث کلاب هاوسی خوزستان در اتاق صدای خوزستان با موضوع تکلیف ۱۴۹ میلیون دلار وام بانک جهانی مربوط به ساماندهی شبکه فاضلاب چه شد؟ مسائل عجیب و غریبی را در دل خود جای داد و حرفهایی از سوی کارشناسان و نخبگان و فعالین عرصه رسانه در آن مطرح شد که بسیار ناراحت کننده بود.

 

افشار پرویزی بابادی مدیرخانه مطبوعات استان خوزستان و علی بهمن مدیر پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز به عنوان مجریان این اتاق در ابتدا مسائلی در خصوص این وام مطرح کردند.

 

علی بهمن گفت: در اوایل دهه ۸۰ بانک جهانی با پرداخت مبلغ ۱۴۹ میلیون دلار به ایران تصمیم بر حل مشکل فاضلاب اهواز را که به یکی از بحرانی ترین مسائل این روزهای این کلانشهر شده است داشت که استاندار سابق خوزستان یعنی غلامرضا شریعتی این گونه در رابطه با این وام صحبت می کند، ۱۵ سال پیش ۱۴۹ میلیون دلار را اخذ کرده ایم، این قضیه را هم حقیقی پور مدیرعامل سابق آبفا استان، حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان، علی ساری نماینده اسبق اهواز و مجتبی یوسفی نماینده کنونی و … می گویند و اذعان داشته اند واقعا نمی دانیم این وام کجا هزینه شده است و چه بلایی سر آن آمده است؟

 

وی ادامه داد: درسال گذشته هم ۱۰۰ میلیون یورو با دستور مقام معظم رهبری برای حل این مشکل تصویب شده است و ۵۰ میلیون یورو آن از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته و متاسفانه باز آب و فاضلاب اهواز در این زمینه تخلفاتی داشته که به جای هزینه در زمینه رفع مشکل فاضلاب به ساختمان سازی، پرداخت حقوق های معوق و … پرداخته است. سوالی دیگری هم که پیش می آید این موضوع است که آیا در خوزستان یک مدیر توانمند و جوان برای حل این مشکل وجود ندارد که دست به دامان بازنشسته ها شده ایم و چرا باید یک مدیر بازنشسته این سمت را در استان عهده دار شود.

 

افشار پرویزی بابادی گفت: یکی از اتفاقات عجیب در استان خوزستان این موضوع است که گویا مدیری جوان و لایق و توانمند در این استان وجود ندارد که دست به دامان مدیران بازنشسته شده ایم تا به واسطه آنها مشکل فاضلاب اهواز را مرتفع نمائیم و بسیار تاسف بار است که مدیری را برای آبفای استان روی کار بیاوریم که ۱۲ اردیبهشت گذشته بازنشسته شده است. ما انتظار داریم مدیران و نمایندگان استان با حضور در فضای مجازی و کلاب هاوس در گفتگوها شرکت کنند و پاسخ به حق خبرنگاران و شهروندان را بدهند و واهمه ای از پاسخگویی نداشته باشند، زیرا بهترین راه شفاف سازی در خصوص مسائل عملکردی حضور در همین فضا و بدور از نگرانی از شیوع کرونا می باشد.

 

علی حیدری یکی از فعالین اجتماعی استان گفت: متاسفانه ما در خوزستان طرح های عقیم مانده فراوانی داریم و دلیل اصلی آن تن ندادن به قاعده بازی است، زیرا ارکانی که برای به سرانجام رسیدن یک پروژه را که باید درست و منظم انتخاب کنیم را انتخاب نمی کنیم و همیشه به نتیجه نمی رسیم.

 

وی ادامه داد: در پروژه ها باید تعریف شود کارفرما کیست، مجری کیست، دستگاه نظارت کننده کیست، مرکز هزینه کرد کیست و شرح وظایف مشخص شود و نسبت به وظیفه هر کسی تمام تلاش خود را انجام دهد و در یک بازه زمانی خاص به نتیجه رسید، اما در خوزستان اغلب پروژه ها با مشکل روبه رو هستند و یا نتیجه نمی گیرند و یا اگر هم باید نتیجه بگیرند آنی نمی شود که انتظار است.

 

حیدری بیان داشت: در آب و فاضلاب اهواز عمدتا بحث و مشکلی که وجود دارد این است که هزینه ها و بودجه ایی که برای پروژه ساماندهی فاضلاب و یا سایر پروژه ها در نظر گرفته می شود در جای دیگر هزینه می شود و این اتفاق جز به وسیله کارفرما توسط فردی دیگر رخ نخواهد داد، زیرا مجری تنها زمانی می تواند پولی دریافت کند که کاری انجام داده باشد و این نشان از ضعف مدیریت است.

 

وی گفت: در ضمن باید به این موضوع هم توجه شود که هر کدام از ارکانی که برای پروژه تعریف می شوند، ظرفیت و توانایی آنها را بدانیم و بعد وارد کار شویم، نمی شود بخشی را با ظرفیت ۴ برای انجام یک کار با نمره ۶ بخواهیم و اگراین اتفاق رخ بدهد بدانید آدمها سرجای خود نیستند.

 

اسماعیل طرفی مدیر سایت خبری عصر جنوب در این رابطه می گوید: شرکت آب و فاضلاب استان یک شرکت ورشکسته با بدهی های کلان است و علیرغم بودجه هایی که برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز به این شرکت تعلق می گیرد، ولی باز دیون بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران و … دارد.

 

وی ادامه داد: شرکت آبفا استان در پروژه های آب با همه ۵۰ میلیون یورو کمتر از نیمی از پروژه را پیش برده است و پیمانکاران بدلیل عدم دریافت مطالبات خود پروژه را متوقف کرده است، همچنین اینکه ما در استان ۷۰۲ روستا با تنش آبی در زمستان داشته ایم و البته با شیطنت های وزارت نیرو هم روبه رو بودیم که یورو را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ما تحویل داده اند در صورتی که یورو در چند سال اخیر به زیر ۲۵ هزار تومان نیامده و با این ترفند بیش از نیمی از بودجه طرح ساماندهی فاضلاب اهواز پرداخته نشده است.

 

طرفی بیان داشت: یکی دیگر از اتفاقات این است که اکنون ما شاهد ادغام شرکت های آبفا در استان با یکدیگر هستیم و ۶۰۰ نیرو هم بدون مجوز در آبفا روستایی استخدام شده اند که مشکلات فراوانی را بر دوش صنعت آب و فاضلاب خوزستان گذاشته است و اینکه جای تاسف دارد طی سالیان گذشته نمایندگان استان به جای رفع مشکلات و نظارت بر مسائل مختلف آبفا به این بدنه نیرو وارد کرده اند و بودجه ای که می بایست خرج پروژه های عمرانی و تاسیسات شود خرج حقوق و … شده است.

 

صادق سلامت دوم عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان گفت: طبق اخبار منتشر شده و اطلاعاتی که در دست داریم ۱۴۹ میلیون دلار برای حل مشکل فاضلاب اهواز توسط بانک جهانی آن هم به صورت بلاعوض پرداخت شده است، اما بخش عمده این رقم بابت ساختمان سازی، بدهی های قبلی به کارکنان پرداخته شده است و احساس ما بر این است که ۱۳۰ میلیون دلار از این بودجه جای دیگر هزینه شده است و امیدواریم با تشکیل یک تیم قوی مطالبه گری موضوع فوق پیگیری و افراد متخلف به سزای عمل خود برسند.

 

وی گفت: قرار بود برای دو استان فارس و خوزستان ۲۵۰ میلیون دلار وام بانک جهانی اختصاص یابد که ۱۰۰ میلیون برای فارس و ۱۵۰ میلیون برای اهواز بود که می توانست تحول چشمگیری در زمینه حل مشکلات فاضلاب در اهواز رخ دهد.

 

این روزنامه نگار خوزستانی بیان داشت: من مطمئن هستم بودجه در استان فارس هزینه شده و آن استان دیگر مشکل دفع فاضلاب و آبهای سطحی ندارد، اما در خوزستان این مشکل حل نشده است و قرار بود بخشی از این بودجه هم به شهرداری اختصاص یابد جهت دفع آبهای سطحی که انجام نشده است و آن چیزی که ما رصد می کردیم کاری در اهواز صورت نگرفته است و فکر می کنم با سند سازی و فاکتورسازی اتفاقات نامناسبی رخ داده است.

 

وی گفت: این مبلغ از سوی بانک جهانی به خوزستان و به صورت بلاعوض اختصاص یافته و این بانکها به کشورهای در حال توسعه برای حل مشکلاتی که تبعه جهانی دارد کمک می کند.

 

فاطمه سادات یکی از شهروندان خوزستانی گفت: به نظر من اگر تکلیف کل نفتی مشخص شد، تکلیف این مبلغ وام بانک جهانی هم مشخص می شود و مطمئن باشید که در این پول دست برده شده است.

 

فرشید پور حاجت یکی از فعالین اجتماعی خوزستان گفت: مبلغ ۱۴۹ میلیون دلار در همان سال تخصیص می توانست تمام مشکل فاضلاب اهواز را مرتفع نماید، اما این اتفاق بدلیل کم کاری ها صورت نگرفته و نماینده اهواز آقای یوسفی موضوع را از وزارت نیرو و مجلس طرح سوال کرده اند ولی متاسفانه پاسخی دریافت نکرده است.

 

وی ادامه داد: باید از خودمان بپرسیم که آیا این بودجه در استان فارس هم گم شده و به نتیجه مد نظر رسیده است یا نه، چگونه است در استان فارس مشکلات فاضلاب و آبهای سطحی حل می شود و در خوزستان نه؟!

 

اسماعیل طرفی گفت: تابستان پیش رو بسیار سخت است و مطمئن هستیم در حوزه آبی کارون، خرمشهر، آبادان و بهمنشیر با مشکلات جدی روبه رو می شویم و در تیر، مرداد و شهریور ای سی آب در بهمن شیر به بیش از ۱۵ هزار برسد و متاسفانه طرح غدیر هم به نتیجه نرسیده است و امکان دارد شاهد حوادث بدی در آبادان و خرمشهر باشیم. نگران این هستیم با توجه به اینکه تنها حوزه برداشت آب شرب آبادان بهمن شیر است با شوری بیش از اندازه آب مسائل اجتماعی رخ دهد و امیدوارم هستیم به جای لابی کردن در مسائل دیگر به فکر رفع مشکلات آب مردم خوزستان توسط مسئولین باشیم.

 

نوید قائدی فعال اجتماعی در این زمینه گفت: وظیفه دفع آبهای سطحی در قانون مشخص شده که به عهده شهرداری است و نیاز به طرح و مطالعات جامعی برای این مهم داریم و احیانا اگر جایی نیاز داریم بروزرسانی انجام شود این مهم صورت گیرد و همچنین اینکه لایروبی فاضلاب اهواز می تواند بخش عمده ای از مشکلات آبهای سطحی را حل کند. یکی از مشکلات آب و فاضلاب در استان خوزستان بدهی های زیاد و نیروهای ناکارآمد و بیش از اندازه ای است که باید این ساختار اصلاح شود و در کنار آن جریان ادغام شرکت ها هم سر جای خود است و حقوق های عقب افتاده ای که انگیزه کار را از نیروهای کار گرفته است. به عقیده من می بایست کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و پیگیر قضیه شویم تا ببینیم این مبلغ کجا و چند درصد کار را انجام داده است و مابقی مبلغ چه شده است.

 

علی لاری زاده مدیر خبرگزاری فارس استان خوزستان گفت: در سال ۸۴ بانک جهانی وام ۱۴۹ میلیون دلاری برای اصلاح و رفع مشکلات فاضلاب اهواز اختصاص داده و همزمان ۱۲۷ میلیون دلار به استان فارس این مبلغ اختصاص یافته که این مبلغ در استان فارس به نتیجه رسیده است و در استان خوزستان و اهواز پس از سالها مشکل حل نشده است.

 

وی ادامه داد: اول اینکه باید مسئولین آبفا وقت را بخواهیم و برخورد قضایی با آنها شود که چرا مشکلات فاضلاب حل نشده است و باید آنها محاکمه شوند، زیرا به مردم اهواز ظلم و جفا کرده اند و یکی از علل عقب ماندگی استان مسئولین هستند که می گویند پول نیست و پول نمی آید ولی در آخر می بینیم که پول هست و می آید ولی جای دیگر هزینه می شود. این اتفاقات نشان می دهد که مدیران نالایق و بی کفایت و سفارشی در استان وجود دارند که در هر برهه ای از تاریخ مسئولیت گرفته اند و فاجعه به بار آورده اند.

 

لاری زاده بیان داشت: نتیجه کار می گوید حیف و میل صورت گرفته است و یا در جای خود خرج نشده و اختلاسی صورت گرفته است و مسئولین باید در این زمینه پاسخگو باشند، زیرا شاهد کلکسیونی از ناکارآمدی و بی لیاقتی و ضعف و ناموفقیتی از مدیران در این مسئله بوده ایم.

 

علیرضا عبدالله نژاد مدیر پایگاه خبر فوری خوزستان گفت: در اواخر دوران درویشعلی کریمی در آبفا اهواز از بانک جهانی ۱۴۹ میلیون دلار برای احداث تصفیه خانه شرق اهواز و چنیبه در غرب اهواز در نظر گرفته شد و تیم بانک جهانی برای انجام کارها، کارشناسان خود را اعزام کرد و اینگونه تصمیم گیری شد که به هر اندازه ای که کار صورت می گیرد پول به این پروژه تزریق شود و به هیچ وجه این مبلغ به صورت کامل به اهواز اختصاص نیافت.

 

وی بیان داشت: فکر می کنم از بودجه در نظر گرفته شده ۷۵ میلیون دلار به پروژه حل مشکلات فاضلاب و دفع آبهای سطحی اهواز اختصاص یافت و بدلیل تحریم ها و فشارهای سیاسی از بیرون مابقی این پول به استان نیامد و بانک جهانی با توجه به اعتباراتی که به پروژه داده بود از کار راضی نبود و متاسفانه برنده پروژه هم شرکت کیسون بود که می بایست کار را انجام دهد و باز مشکل دیگری این شرکت به خوزستان تحمیل کرد و فاضلاب و مترو را با فضاحت تمام نیمه کاره رها کردند و رفتند.

 

عبدالله نژاد گفت: اتفاقات به نحوی پیش رفت که فضای ملتهب بعد از انتخابات بوجود آمد و اعتراضات در کشور به شکلی شد که بانک جهانی از دادن مابقی پول سرباز زد.

 

سید شریف حسینی نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها بخشی از اجرای این پروژه در دوره مجلس هفتم اجرایی شد و بعد در مجلس هشتم این پروژه به طور کلی تعطیل شده بود، به این دلیل که بانک جهانی برای پرداخت پول پروژه را فازبندی کرده بود و نسبت به اجرا تصمیم بر پرداخت پول داشت و به این دلیل که کارها انجام نشد پولی هم به پروژه فوق اختصاص نیافت. یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر کارها بوده است و دولت و استاندار و مدیران آبفا که با بانک جهانی قرارداد بسته اند باید پاسخگوی چرایی عدم به نتیجه رسیدن این پروژه باشند. از این رو انتظار می رود دیوان محاسبات که پیگیر قضیه فوق بوده است در این زمینه اطلاع رسانی کند که نتیجه این پرونده چه شد و امیدواریم سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند.

 

حسینی بیان داشت: اما سوال ما این جا است که کدام پروژه بزرگ در اهواز و خوزستان به نتیجه رسیده است و چه کسی در اهواز پیگیر پروژه های بزرگ باید باشد و چرا مسئولین ما در این زمینه پاسخگو نیستند و از همه تاسف بارتر این است که همان مدیرانی که نتوانسته اند کارها را به سرانجام برسانند سمت و مقام بزرگتری هم گرفته اند و هر زمان هم که ما بخواهیم موضوع را پیگیری کنیم می بینیم به کسی برمیخورد و آن مدیر نیروی فلان نفر است!

 

نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فاضلاب اهواز مثل یک پیراهن ۴۰ تیکه است و طرح جامعی برای آن در نظر گرفته نشده است و هر جا دچار مشکل می شوند بودجه اندکی می دهند و کارها آن طور که باید پیش نرفته است، از طرفی من در شورای اداری با مسئولین درگیر شدم به این دلیل که هر آنچه بودجه برای حل مشکلات آب و فاضلاب به خوزستان می آوردیم در جای دیگر و برای خرید ساختمان و خودرو و پرداخت حقوق هزینه شده است و مشکلات فراوانی بر دوش شهر اهواز تحمیل شده است. در این زمینه من هم مقصرم و امروز با خودم می گویم ای کاش اهواز به جای ۳ نماینده یک نماینده داشت که برخی مدیران برای فرار از مسائل و مشکلات پشت آنها قایم نمی شدند.

 

وی گفت: بزرگترین پروژه ای که در بحث آب انجام دادیم بحث آب غدیر بود و آقای روحانی اعلام کرد یک هفته دیگر آب شرب به اهواز می آید و مشکلات حل می شوند، اما لوله ها تا تصفیه خانه آمد و آب آماده تزریق بود ولی بدلیل فرسودگی شبکه موجود در اهواز مشکل آب حل نشد. ما برای حل این مشکل به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که پیگیر شکایت نمایندگان است، شکایت بردیم، اما بدلیل حجم بالای پرونده ها در این کمیسیون مسئله پیگیری نشد و یا اینکه اگر کمیسیون اصل ۹۰ موضوع را به قوه قضائیه ببرد به مدیر برخورد جدی نمی شود.

 

حسینی گفت: مدیران ما ترس از پاسخگویی ندارند و من فکر می کنم بیشتر تحفظ از پاسخگویی دارند و اگر این ذهنیت از بین برود و نوع ادبیات حاضرین در کلاب هاوس تغییر یابد قطعا مدیران به کلاب هاوس می آیند و پاسخ جامعه رسانه و مردم را خواهند داد، اما متاسفانه بعضا شاهد برخوردهای نامناسب هستیم و امکان دارد در آن گفتگو مدیری به همراه پرسنل و معاونینش حضور داشته باشند و بی احترامی صورت گیرد که باعث ناراحتی می شود. همچنین برای اینکه ما بتوانیم در کلاب هاوس موفق تر باشیم باید موضوع تخصصی داشته باشیم و به مدیر مربوطه از روزهای قبل اطلاع بدهیم تا او هم بتواند در ساعت مقرر با اطلاعات کامل حضور داشته باشد و مسائل را مطرح و پاسخ بدهد.

 

وی گفت: در خصوص ادغام شرکت های آبفا هم باید این نکته را متذکر شد که آیا ما از ادغام وزارت صنعت و معدن و تجارت نتیجه مثبتی گرفتیم که اکنون می خواهیم از ادغام شرکت های آبفا نتیجه بگیریم و اکنون بعد از ۷ سال تصمیم بر جداسازی وزارتخانه گرفته شده است. متاسفانه کسانی که در آبفا روستایی کار می کنند این را می دانند که نمی شود از روستاییان بابت آب پول دریافت کنند و در نتیجه از درآمد هزینه نمی کنند و از پروژه ها هزینه می کنند و این قضیه به ضرر شهرها و به نفع روستاها است و همین موضوع اهواز را دچار نابسامانی مالی کرده است و به همین دلیل می گوئیم که ادغام شرکت های آبفا کاری مناسب نیست.

 

حسینی گفت: ما باید برای اهواز طرح جامع فاضلاب در نظر بگیریم و به این فکر باشیم که با یک بارندگی شهر به وضعیت کنونی دچار نشود و بعد هم شاهد تنش بین آبفا و شهرداری نباشیم، زیرا مردم به اینکه چه کسی مسئول حل مشکل است بعد از بارندگی فکر نمی کنند و تنها می خواهند مشکلات حل شود.

 

وی اضافه کرد: استاندار باید اولویت کار و اعتبارات استان را به فاضلاب اختصاص دهد و از وزارتخانه و دولت پیگیر برنامه و فاز بندی مناسب برای حل این مشکل باشد و البته نمایندگان هم باید در این قضیه ورود جدی داشته باشند، زیرا وضعیت فاضلاب اهواز سالهاست دچار مشکل حاد و بزرگی است. از این رو ۳ کار باید اولویت داشته باشد ابتدا اینکه آبفا اهواز اعلام طرح جامع کند دوم جلسه نمایندگان قبل از بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع ردیفی در نظر گرفته شود و در نهایت به اتفاق استاندار و معاون عمرانی و به همراه وزارتخانه نیرو و نفت اعتبارات لازم را به اهواز اختصاص دهیم.

 

نعیم حمیدی مدیر سایت عصرما گفت: قبل از اینکه سال ۶۹ قانون مربوط به شرکت های آبفا تصویب شود موضوع دفع فاضلاب و آبهای سطحی بر عهده شهرداری بود، اما بعدها این موضوع با تشکیل شرکت های آبفا به این بخش واگذار شد. اکنون بدلیل مشکلات و ساختار و فساد موجود و نداشتن برنامه مناسب اتفاقات خوبی در زمینه فاضلاب رخ نداده است و امروز شاهد این هستیم که در ۲۰۰ نقطه اهواز دچار آبگرفتگی هستیم و شهرداری اهواز برای این موضوع رقم چند صد میلیارد تومانی و یا چند هزار میلیارد تومانی نیاز دارد. ما برای رسیدن به حل مشکل فاضلاب نیاز به برخورد با فساد بابت عدم هزینه کرد مناسب و در جای خود داریم، همچنین نیاز به این داریم که ساختار آبفا به حالت و وضعیت قبلی خود برگردد و در نهایت شهرداری و شورای شهر ششم اهواز اولین شعار خودشان را با حل این موضوع در نظر بگیرند و با ایجاد تصفیه خانه های کوچک مشکل خروجی را حل کنند تا اکوسیستم کارون از بین نرود.

 

رامی الاسوند رئیس اسبق شورای چهارم اهواز گفت: اینکه شعار شورا و شهرداری آینده حل مشکل فاضلاب و آبهای سطحی باشد در حد و توان استان نیست، زیرا اکنون شاهد اهوازی هستیم که در جای جای آن نیاز به مرمت و بازسازی داریم و سالها برای رفع این مشکلات اعتبار و وقت نیاز داریم.

 

وی بیان داشت: ما در فاضلاب اهواز با دو مشکل عمده روبه رو هستیم، اول اینکه خوزستان جلگه ای است و سطح زیر آسفالت ما خاک رس است و فاضلاب ما ریزشی و رانشی است و مدام شاهد شکستگی و ریزش سیستم فاضلاب هستیم، این در حالی است که مشکل سیستم دفع آبهای سطحی حل شده بود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم. ما باید با مطالبه گری و توجه به چالش هایمان به سمتی برویم که همگان را به آینده امیدوار کنیم.

 

سید شریف حسینی گفت: خوزستان در ۸ سال نماینده بودن من در ۷ سال رتبه اول تخصیص اعتبارات را داشت و پول هم به این استان آمد، اما پول آمد و آبادانی نیامد و یکی از مشکلات ما این است که هزینه های فراوانی را برای دوباره کاری در استان می پردازیم و قطعا باید برای رفع این مشکل فکری اساسی کرد.

 

وی گفت: از کاندیداهای شورای شهر خواهش می کنم تنها به این فکر نباشند که شهردار چه کسی باشد و نیرو به شهرداری اضافه کنند و با ترکیبی مناسب که انشالله با رای مردم وارد شورا می شوند به فکر رفع مشکلات در شهر باشند.

 

عبدالله نژاد گفت: با توجه به اینکه به پایان دولت فعلی رسیده ایم، انتظار می رود مسئولین از هم اکنون مطالبات و درخواست های خود را اولویت بندی کنند و به صورت منسجم و با برنامه ریزی مناسب به فکر حل آنها در دولت آینده باشیم و منابع و اعتبارات مناسب را برای مرتفع نمودن مشکلات به خوزستان بیاوریم و البته انتظار می رود در این بین حساسیت مناسبی هم در زمینه انتخاب مدیران داشته باشیم.

 

رامی الاسوند گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای دفع آبهای سطحی در اهواز پول نیاز است و در منطقه ۴-۵-۶ مشکلات فراوانی داریم و امیدوارم بتوانیم کار را آغاز و به نتیجه برسانیم، کما اینکه اگر از ۱۰ سال پیش کار آغاز شده بود، اکنون ۸۰ درصد کار تمام شده بود.

 
علی کایدانی از روزنامه نگاران و فعالین اجتماعی استان گفت: متاسفانه اهواز از بدیهی ترین امکانات اولیه بشریت یعنی دفع فاضلاب محروم است و امروز شاهد این هستیم که ماحصل مدیران ما این است که شب ها کنار فاضلاب بروند و عکس بگیرند و به غیر از این اتفاق مثبتی ندیدیم.

 

محمد قربانی یکی دیگر از فعالین اجتماعی اهواز گفت: در ساختار مدرن دنیا فعالیت های بسیاری برای آبهای سطحی تدارک دیده شده و با استفاده از شیارهایی در آسفالت این آب به زیر زمین می رود و یا به آبهای زیرزمینی تبدیل می شوند و یا محلی می شوند برای آبیاری فضای سبز و می طلبد ایران و اهواز هم که با مشکلات آبهای سطحی روبه رو است از این طرح استفاده بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: