tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
یک کارشناس مسائل شهری در گفت‌وگو با هماپرس:
کارشناس مسائل شهری گفت: همانگونه که می دانیم کلان‌شهر اهواز با مشکلات عدیده ای و بحران های بی شماری به خصوص در حوزه محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند که مهم ترین آن دفع غیر اصولی پسماند است.


حسین زیدوندی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به معضل دفع غیر اصولی پسماند در کلانشهر اهواز اظهار کرد: به نظر می رسد نمک پاشیدن بر زخم کهنه مردم این کلانشهر با دفع غیر اصولی پسماند و سوزاندن زباله ها پایانی ندارد و جای سوال است که چرا تا کنون چاره ای بر رفع آن اندیشیده نشده است.  

وی افزود: همانگونه که می دانیم کلان‌شهر اهواز با مشکلات عدیده ای و بحران های بی شماری به خصوص در حوزه محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند که مهم ترین آن دفع غیر اصولی پسماند است.

  زیدوندی با بیان اینکه دفع غیراصولی پسماندهای شهری و رهاسازی آن در طبیعت باعث آلایندگی محیط زیست و به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت مردم می‌شود، گفت: دل های مردم خوزستان با این آلاینده ها و زباله ها می سوزد و انگار نمی دانند استشمام این حجم از مواد شیمیایی چقدر تهدید آمیز است. 

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: مدیریت پسماند موضوع مهمی است که با سلامت مردم سر وکار دارد و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. نباید به رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی عادت کرد.  

وی با بیان اینکه جمع آوری و دفن بهداشتی زباله از شاخص های مهم زندگی است، بیان کرد: دفع غیر اصولی پسماند در محل دفن زباله و سایت صفیره که روز به روز شعله ور تر می‌شود حکایت از ناتمامی این قصه تلخ دارد. 

 زیدوندی به سوء مدیریت و ضعف در مدیریت پسماند کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: شهرداری و محیط زیست باید پاسخگوی مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی سوزاندن زباله ها و دودهای غلیظ که تمامی ندارند در این شهر باشند. 

 این کارشناس مسائل شهری عنوان کرد: نفت و زباله که ثروتی عظیم هستند را به دود سیاه در آسمان تبدیل نکنیم و با جلوگیری از سوزاندن مشعل ها و زباله ها کمتر به سلامت مردم آسیب برسانیم. 

 وی با اعلام اینکه دفع غیراصولی پسماند در هر مکانی بدون مجوز شهرداری غیر قانونی است، بیان کرد: همچنین میتوان بجای سپردن مواد زاید به دل زمین و آسمان از آن همچون دیگر کشورهای توسعه یافته بهرمند شد. 

 زیدوندی گفت: عدم راه اندازی سلول های دفن زباله ، مشتعل شدن زباله ها، بوی نامطبوع و نداشتن توجه لازم به دفن اصولی پسماند نفس مردم را تنگ کرده است.  وی تاکید کرد: امید است نهادهای ذیربط با اتخاذ تدابیر جدی و تعیین تکلیف مکان دایمی زباله، ساماندهی و دفع زباله ها مطابق ضوابط و استانداردهای موجود را در اولویت کار خود قرار دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: