tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
معاون وزارت بهداشت کنترل اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مهمانسراهای تابعه وزارت آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: اسکان خانواده‌های فرهنگیان و سایر هموطنان در مدارس در کل کشور ممنوع است.

همای پرس؛

به نقل از خبرنگاراجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خواستار کنترل اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مهمانسراهای تابعه وزارت آموزش و پرورش شد.

این نامه به حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت کشور و سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت رونوشتشده است.

در این نامه آمده است: "همانگونه که مستحضرید با وجود اینکه سیاست کلی مبنی بر عدم تشویق به سفر و تاکید بر عدم انجام مسافرت‌ها است، با توجه به تعطیلات نوروزی و سال جدید افزایش مسافرت‌ها و ترددهای بین شهری قریب الوقوع خواهد بود.

از طرفی با عنایت به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استان‌ها از نظر شیوعبیماری کووید 19و نگرانی از قریب‌ الوقوع بودن موج چهارم شیوع ویروس کرونا به دلیل جابجایی‌های احتمالی در سطح کشور، رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری و لازم است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید در راستای صیانت از سلامت هم وطنان عزیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به ویژه موارد زیر در دستور کار کارکنان محترم آن معاونت قرار گیرد، بدیهی است نظارت بر حسن اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مراکز زیرمجموعه به عهده آن وزارت و حوزه‌های متناظر در ادارات تابع خواهد بود.

  1. اسکان خانواده‌های فرهنگیان و سایر هموطنان در مدارس در کل کشور ممنوع است.
  2. رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای بر اساس رنگ بندی در خصوص استفاده از مهمانسراها و رستوران‌ها الزامی است.
  3. در صورت مجاز بودن اسکان در مهمانسراها و خانه‌های معلم با 50 درصد ظرفیت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مطابق با راهنمای گام دوم مبارزه با کووید 19فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در مراکز اقامتی (هتل،متل، مهمانپذیر و مهمانسرا) پیوست می‌باشد.
  4. توصیه می‌شود عرضه غذا در اتاق‌ها انجام پذیرد و در صورت عدم امکان عرضه غذا در رستوران به صورت سلف سرویس ممنوع است و وضعیت میز و صندلی‌ها به گونه‌ای باشدکه فاصله صندلی‌ها 1.5تا دو متر و فاصله میزها از هم 3 مترباشد و زمان سرودر هر وعده طولانی‌تر در نظر گرفته شود تا از ازدحام افراد در رستوران جلوگیری شود.
  5. پنجره‌ها در رستوران باز باشد تا تهویه به درستی صورت پذیرد.
  6. استفاده از ماسک در راهروها،لابی و محوطه‌های عمومی مراکز اقامتی برای همه مشتریان و کارکنان ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: