tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند نزولی آمار شیوع کرونا از هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن مسیر صعودی هستند که خیلی نگران‌کننده است.

هماپرس؛

به گزارش هماپرس و به نقل از همشهری آنلاین، سیمالاری امروزدر جمع خبرنگاران شهرستان کاشان اظهار کرد: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله‌گذاری موجبایجاد تداخل شود، به طور قطع می‌تواند در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد و بر این اساس روند نزولی آمارکرونااز هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن سیر صعودی هستند.

وی بیان کرد: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند اما مهم این است که ما دستورالعمل‌ها را خیلی جدی بگیریم. وزارت بهداشت برای هر برنامه و بازگشایی پروتکل‌هایی تدوین کردکه باید بر اساس شرایط هر استان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا با کمترین مشکلات روبه‌رو شویم.

لاری در مورد احتمال شیوعآنفلوآنزاهمراه با کرونا هم گفت: آمار کرونا در نیم‌کره جنوبی که اکنون در فصل سرد قرار دارد و انتظار آنفلوآنزا هست، در نتیجه رعایت دستورالعمل‌هااز جملهاستفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از این رو احتمال می‌رود آنفلوآنزا امسال کمتر شیوع پیدا کند و با این وجود به طور قطع باید واکسن بیشتری تهیه شود.سال گذشته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار دوز تهیه شده بود اما برای سال‌جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز برای بخش بهداشت و بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز برای توزیع در داروخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

لاری تشریح کرد: جمعیت زیر پوشش شامل افراد مسن با حدود ۵۰ هزار نفر و همچنین ۳۰۰ هزار نفر از خانم‌های باردار می‌شود که برنامه داریم همه این زنان زیر پوشش قرار بگیرند تاهمکووید۱۹ کنترل شود و هم پیشگیری از آنفلوآنزا را داشته باشیم.

به گفته ویافراد ساکن در خانه سالمندان و زیر پوشش بهزیستی یا سایر افراد دارای شغل‌های پرخطر مانند نیروهای مسلح نیز جزو همان گروهی هستند که مشمول۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن رایگان می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سایر افراد می‌توانند با کارت ملی،واکسن آنفلوآنزا را با قیمتی حدود ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار ریال از داروخانه‌ها دریافت کنند که البته توصیه این است که واکسن به افراد در معرض خطر هر خانواده‌ مانند کودکان زیر ۶ سال، افراد مسن بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار یا مبتلایان به بیماری زمینه‌ای و افراد در حال شیمی درمانی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تهیه واکسن در هیچ کشوری برای همه افراد مقدور نیست. به ویژه امسال با توجه به ملاحظات ناشی از شیوع ویروس کرونا اما امیدواریم شیوع آنفلوآنزا کمتر باشد. البتهاگر تقاضا هم بالا باشد، برنامه‌ریزی شده است که با ارز غیردولتی هم واکسن وارد کنیم.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، آمار ابتلا بهکرونا تا روز گذشته ۲۵ شهریور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳نفر رسیده و در این میان ۲۳ هزار و ۴۵۳نفر تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. از میان مبتلایان به کووید۱۹ حال۳۸۱۱ نفر وخیم است و در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. آمار ابتلابه کرونا و نیز آمار قربانیان این ویروس طی روزهای گذشته مجددا افزایش قابل توجه یافته و درحال‌حاضر ۲۸ استان کشورمان در وضعیت قرمز و هشدار هستند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: