tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه مشکل نرم افزاری بانک ها حل شده است امیدواریم از این به بعد پرداخت های تسهیلات اجاره مسکن, تسریع شود.

هماپرس؛

به نقل از اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شهرزاد دانشمندی افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا حدود یک ماه پیش ابلاغ اما سامانه قابل نام نویسی برای این تسهیلات از حدود دو هفته پیش به بانک ها وصل شد.

وی ادامه داد: راهکارهایی برای بازپرداخت اقساط دیده شده که یکی از آنها این است که سود تسهیلات در هر ماه و اصل تسهیلات در آخر دوره گرفته شود و اساساً چنین سیستمی در نرم افزار بانک ها تعریف نشده است بنابراین تا زمانی که این نرم افزار تعریف و پیاده سازی شود در پذیرش متقاضی تأخیر می شود بنابراین بدیهی است که پرداخت تسهیلات به کندی انجام شود.

خانم دانشمندی افزود: بر اساس آمارها، این نرم افزار در 13 بانک از 15 بانک نصب شده است و از حدود 18 هزار نفری که تا کنون در بانک ها پذیرش شده حدود 10 هزار و 270 نفر تسهیلات را گرفته اند و از آنجا که مشکل نرم افزاری بانک ها حل شد امیدواریم از این به بعد پرداخت ها تسریع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات و دستورالعمل های مربوط، بانک ها موظف هستند همه مدارکی را که متقاضی در سامانه ثبت کرده است بررسی کنند و اگر خلاف است، بازگشت دهند.

خانم دانشمندی افزود: متأسفانه مواردی دیده شده است که اشخاصی در سامانه به بانک ها معرفی شدند که دارای تسهیلات مسکن یا جعاله هستند یعنی سند ملکی و خانه دارند و با این حال می خواهند ودیعه اجاره مسکن را هم بگیرند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تا کنون 122 هزار نفر به بانک ها معرفی شدند با توجه به اینکه بانک های بیشتری پذیرش را شروع کرده اند، از این به بعد، روند سریع تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: گواهی های کسر از حقوق و گواهی کسر از مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از جمله وثایق است و مستأجران کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد به اجاره نامه نیازی ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: