tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
رسانه قطری تشریح کرد
یک رسانه نزدیک به قطر در واکنش به خبر سفر اخیر فرمانده جدید نیروی قدس سپاه به سوریه، آن را پیام «حضور قوی» از جانب ایران در سوریه دانست و نوشت، ایران به تهدید‌های آمریکا بی‌توجه است.
هماپرس؛
به نقل ازخبرگزاری دانشجو، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن -نزدیک به قطر- امروز دوشنبه در گزارشی، به خبر سفر سردار «اسماعیل قاآنی» به سوریه واکنش نشان داد.

العربی الجدید در این گزارش که با عنوان «سفر قاآنی به سوریه؛ پیام حفظ نفوذ» منتشر کرد، نوشت: «سفر [سردار]اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به سوریه که شنبه اطلاع‌رسانی شد، پیام‌های متعددی داشت، بخصوص در سایه تداوم تسلط ایران و کنترل بخش بزرگی از تصمیم نظامی در سوریه».

این روزنامه توضیح داد، سفر قاآنی، اولین سفر او به سوریه از زمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در دی‌ماه گذشته در پایتخت عراق بود. صفحات موافق و مخالف در سوریه تصاویری از سفر او در سوریه منتشر کرده‌اند که گمان می‌رود اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن) در جبهه‌هایی باشد که نیرو‌های متحد ارتش سوریه بخصوص حزب الله باشد.

العربی الجدید مدعی شد که سردار قاآنی از جبهه‌هایی در غرب استان حلب در نزدیکی دو شهرک نبل و الزهراء و همچنین جنوب استان حلب مشخصاً شهرک خان طومان که ارتش سوریه اخیرا کنترل آن را دوباره در دست گرفت بازدید کرده است. به ادعای این روزنامه سردار قاآنی همچنین از پایگاه «جبل عزان» در جنوب استان حلب هم بازدید کرده است.

العربی الجدید نوشت، مناطق مورد بازدید سردار قاآنی شامل جبهه‌هایی از منطقه «کاهش تنش» در استان ادلب هم می‌شود. سفر او به بخش‌هایی از غرب و جنوب استان حلب، استان ادلب، استان حماه و لاذقیه پیامی روشن بر اصرار ایران و تأکید بر ثبات حضور پرقدرت در سوریه و جبهه‌های شمالی نبرد است بخصوص بعد از آنکه برخی بعد از ترور قاسم سلیمانی دچار تردید شده بوده‌اند که این ثبات کاهش می‌یابد یا خیر.

العربی الجدید همچنین نوشت، زمان ترور شهید سلیمانی برخی معتقد بودند که حضور ایران در سوریه کاهش می‌یابد و می‌گفتند که آمریکا برای تضعیف حضور سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در سوریه تلاش خواهد کرد، اما روشن است که ایران کاملا عکس این خط را در پیش گرفته و حضورش را بیشتر و بیشتر می‌کند و هیچ توجهی به تهدید‌ها یا برخی انتظارات ندارد. همه می‌دانند که قاآنی پیشتر بعد از آنکه جانشین [سردار]سلیمانی شد در اوایل فوریه گذشته آمریکا را تهدید کرد و گفت که کشورش، مقاومت را ادامه خواهد داد. او گفته بود که آمریکا [با این ترور]در‌های جهنم را بر روی خود باز کرده و این کشور زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد.

روزنامه العربی الجدید روز یکشنبه (دیروز هجدهم اسفند) با انتشار تصویر زیر در خبری نوشت، رسانه‌های رسمی ایران با انتشار این عکس خبر دادند که اسماعیل قاآنی را در یکی از محور‌های درگیری در سوریه نشان می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: