tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی خط تولید ماسک سه لایه در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به این سازمان به منظور مقابله با کرونا ویروس جدید در کشور خبر داد.
هماپرس؛
به نقل از خبرگزاری دانشجو، سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی خط تولید ماسک سه لایه در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به این سازمان به منظور مقابله با کرونا ویروس جدید در کشور خبر داد.

حسن صفاریه افزود: تولید این نوع ماسک در حال حاضر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با همکاری شرکت صنایع نساجی هلال ایران آغاز و در روز‌های آینده با افزایش تولید به ۱۰ هزار عدد ماسک سه لایه در روز خواهد رسید.

وی ادامه داد: این خط تولید با اخذ تمامی مجوز‌های لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو افتتاح و راه اندازی شده است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ماسک سه لایه برای محافطت در برابر ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی‌های ویروسی و پیشگیری از عفونت‌های ریوی و بیماری‌های واگیردار استفاده می‌شود، گفت: این ماسک‌های سه لایه پس از تولید در جعبه‌های بهداشتی بسته بندی و عرضه خواهد شد.

صفاریه اضافه کرد: بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم وجود ندارد و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک (حسب نیاز بر اساس موازین علمی)، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه شده، بیش از پیش مورد تأکید کارشناسان است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر روز گذشته (یکشنبه) نیز از راه‌اندازی خط تولید محلول ضد عفونی کننده یا آنتی‌سپتیک (antiseptic) در شرکت‌های تجهیزات پزشکی هلال ایران و داروسازی «سها» وابسته به این سازمان خبر داد و گفته بود: این محلول ضد عفونی دست و سطوح، طبق فرمولاسیون توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO تهیه و تولید شده است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر توضیح داده بود: با راه اندازی این خط تولید، روزانه ۱۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده (پنج هزار لیتر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و پنج هزار لیتر در شرکت داروسازی سها) در اندازه‌های پنج و یک لیتری در گالن‌هایی با نشان سیب سلامت تولید می‌شود که این امر گامی برای تأمین سلامت جامعه در مقابله با ویروس کرونا خواهد بود که در طی چند روز گذشته براساس تقاضای شدید مردم و بعد از ورود کرونا ویروس به کشور، با افزایش درخواست این ماده ضد عفونی کننده در بازار مواجه بوده ایم، به همین منظور با تلاش شبانه روزی متخصصین و کارکنان شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و شرکت داروسازی سها، این محلول ضدعفونی آنتی سپتیک به مرحله تولید رسیده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: