tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
تیم‌های مراقبتی ضد کرونا از سوی بسیج ملی مبارزه به کرونا برای آموزش، بیماریابی و گندزدایی به ادارات و شرکت‌ها می روند.

هماپرس؛

بسیج ملی مبارزه با کرونا آغاز شده و بر اساس آن قرار است تیم‌های مراقبتی با اهداف و وظایف مشخص و در مکان‌های مختلف در راستای آموزش، بیماریابی و گندزدایی اقدام کنند.

به نقل از سلام نو، ‌با راه‌اندازی بسیج ملی مبارزه با کرونا از سوی وزارت بهداشتی‌ها، اقداماتی در قالب این بسیج پیش‌بینی شده که بر اساس آن قرار است یکسری تیم‌های مراقبتی برای آموزش، بیماریابی و گندزدایی مکان‌های مختلف تشکیل شوند. یکی از این تیم‌ها، تیم مراقبتی بسیج ادارات و شرکت‌ها هستند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت در دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا وظایفی را بر عهده دارند که در ادامه می‌آید:

تیم‌های بسیج ادارات و شرکت‌ها برای آموزش کارکنان، کنترل محل‌های ورود و خروج و گندزدایی فضاهای عمومی و اختصاصی محل کار اقدامات مورد لزوم را به عمل می‌آورند.

تیم بسیج ادارات و شرکت‌ها توسط افراد آموزش‌دیده بسیجی یا کارکنان داوطلب همان سازمان تشکیل خواهد شد.

این تیم‌ها با استفاده از وسایل حفاظت فردی مشتمل بر دستکش، ماسک و سایر ملزومات مورد نیاز طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقدام به فعالیت می‌کنند. اعضای این تیم‌ها با حضور در ورودی سازمان‌ها و با استفاده از تب‌سنج لیزری، کارکنان و مراجعین را ارزیابی می‌کنند. همچنین اقدامات مربوط به ضد عفونی مستمر در این مکان‌ها را مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام خواهند داد. این افراد گزارش عملکرد و موارد خاص را به مسئولین مربوطه ارایه داده و در زمینه‌های مورد لزوم اقدامات ضروری را به عمل خواهند آورد.

در عین حال به منظور انجام خدمات جامع، اعضای این تیم‌ها باید کلیه اقدامات مورد لزوم برای رعایت احتیاط‌های همه‌جانبه در پیشگیری و کنترل بیماری کووید -۱۹ را نیز اعمال کنند. این اقدامات می‌تواند شامل استقرار استندها، نصب پوسترها، ارسال پیام‌های کامپیوتری برای کارمندان از طریق آدرس www.iec.behdasht.gov.ir، در هنگام شروع کار و...است.

از آنجا که محیط‌های کاری از تنوع قابل توجهی برخوردارند، بنابراین استانداردهای اختصاصی هر محیط کاری از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به سازمان‌های ذیربط اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: