tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه نمی‌شود کشور را بدون بودجه گذاشت، گفت: بودجه سال آینده مطابق ظرفیت‌های قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شد.
هما پرس؛
سید حمیدرضا کاظمی در گفتگوباخبرنگار مهر، با اشاره به دریافت اذن رهبر انقلاب از سوی رئیس مجلسبرای ارسال مستقیم لایحه بودجه ۹۹ بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان، بدون بررسی در صحن علنی مجلس، گفت: همگان می دانند جلسات صحن علنی با حضور نمایندگان مجلس، نمایندگان دستگاه های اجرایی و همچنین کارکنان بخش های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: بنابراین طبق تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری جلسات علنی در قوه مقننه می توانست سبب تشدید شیوع این ویروس شود؛ این مهم در حالی است که هم اکنون مشاهده می شود برخی از نمایندگان مبتلا به این بیماری شده اند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اینکه بودجه ۹۹ با توجه به نزدیک شدن به پایان سال جاری و چارچوب قانون اساسی باید هر چه سریع تر به شورای نگهبان ارسال می شد، اظهار داشت: بنابراین در ابتدا بهترین اقدام بهره گیری از اصل ۸۵ قانون اساسی به نظر می رسید اما با توجه به محدودیت ها، این مهم امکان پذیر نشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین برخی پیشنهادهای ارائه بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم نیز قابلیت محقق شدن نداشت، زیرا چنین موضوعی نیازمند برگزاری جلسه بود که با توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید جلسه ای تشکیل می شد.

وی با اشاره به اینکه نمی شد کشور را بدون بودجه گذاشت، زیرا در شرایط سخت تحریمی قرار داریم، تاکید کرد: بنابراین با توجه به دریافت نظر نمایندگان، مقرر شد مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس همراه با اذن رهبر انقلاب به شورای نگهبان ارسال و سپس برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: نباید فراموش کرد بهترین راه ممکن پیش روی نمایندگان موضوع یاد شده بود که بر اساس ظرفیت های قانون اساسی انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: