tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
فاطمه رهبر حتی یک روز قبل از بستری شدن در بیمارستان هم دغدغه هایش برای مجلس یازدهم را کنار نگذاشت. امروز باید گفت «دریغ بر جای خالی شیر زن مجلس»
هما پرس؛
به نقل از جام نیـوز، اول اسفند 82 وقتی برای پوشش رای دادن نامزدهای اتئلاف آبادگران رفتم، فاطمه رهبر را اولین بار به همراه 29 نامزد دیگر این ائتلاف ملاقات کردم .

آن روز نه شناختی از ایشان داشتم و نه با دیدگاها هایش آشنا بودم.

من هم در کنارشان، رای خود را به صندوق انداختم و نام او یکی از نام های برگه رای من بود.

فاطمه رهبر وارد مجلس هفتم شد. او در مجلس هشتم و نهم هم نماینده شد.

در تمام این سالها در کمیسیون فرهنگی و اصل 90 مجلس حضوری فعال داشت.

او بانویی مومن، معتقد، ولایتمدار و مدافع نظام و رهبری بود.

در این نوشته نه می خواهم از تلاشهای مستمر او در کمیسیون فرهنگی که مدتی نائب رئیس این کمیسیون بود، بگویم و نه از زحمات و مرارتهایش برای احقاق حقوق زنان و خانواده و بخصوص تصویب قوانین مهم حمایت از خانواده، ساماندهی مد و لباس، تسهیل ازدواج جوانان، افزایش مدت مرخصی زایمان به 9 ماه و قانون افزایش سهم الارث زن از اموال شوهر که با پیگیری های مداوم او در مجالس گذشته به تصویب شد.

رهبر هر وقت در راهروی مجلس خبرنگاران را می دید، با رویی گشاده و مهری مادرانه با آنها سخن می گفت. سخت مدافع حقوق خبرنگاران بود. درد دل خبرنگاران را می شنید و حتی برای حل مشکل شخصی شان به آنها کمک می کرد.

امانتداری رهبر هم مثال زدنی است‌. او به خبرنگاران اعتماد داشت، اما بیش از آن رازداری و رعایت اخلاق در مجلس برایش اهمیت داشت. سالها در کمیسیون اصل 90 مجلس فعال و چند سال نائب رئیس این کمیسیون بود. پرونده های مهم در این کمیسیون زیر نظر ایشان بررسی می شد، اما هیچگاه اخلاق را زیر پا نگذاشت و برای چهره شدن، چهره دیگران را با دادن اطلاعات از پرونده ها مشوه نکرد.

سالها بود که ایشان را از نزدیک می شناختم، اما هیچ گاه ندیدم که از پرونده های مطرح در کمیسیون اصل ۹۰ بدون ضرورت و الزام قانونی، اطلاع رسانی کند، حتی از پرونده های تندروترین افراد جناح رقیب؛ حتی آنها که با وی رفتاری مغرضانه داشتند.

وقتی با رهبر در ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم صحبت می کردم، متوجه بیمارش اش شدم. پیاپی سرفه می کرد و از رنج و درد جسمی اش گفت .

با این همه اما حتی بیماری مانع پیگیری دغدغه هایش نشد. سه روز بعد از انتخابات پیامی برایم فرستاد و نوشت:

«سلام؛
من تارهای صوتی گلویم ملتهب شده و امکان صحبت ندارم
لطفا یه مصاحبه تنظیم کنید مبنی بر ..."

او در ادامه پیام تلگرامی اش نوشت «طبق آخرین آمار دقیق از ستاد انتخابات وزارت کشور ۱۷ نفر از خانم های مومن، متخصص و متعهد با رای ملت شریف ایران در مرحله اول انتخاب شدند که ان شاءلله تعدادی دیگر در مرحله دوم به جمع ۱۷ نفر می پیوندند و هم بصورت کمی و هم کیفی در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران خواهند بود» .

فاطمه رهبر فردای این پیام بستری شد. او دیگر حرف نزد تنها حرفی که به جا می ماند، این است « دریغ بر جای خالی شیر زن مجلس»
نام:
ایمیل:
* نظر: