tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
اعتراض جاماندگان از لیست شورای ائتلاف از راه حمله به قالیباف
اکنون عده ای معترض هستند که چرا لیست اولیه تغییر کرده و آنچه منتشر شده، دیگر متعلق به نیروهای انقلاب نیست. از این عزیزان باید پرسید کرد که اعتراض شما بابت اسامی لیست نهایی تنها از این جهت است که دوستانتان و خودتان در لیست نیستید؟!
هما پرس؛
پس از مدت ها رایزنی و گفتگو و انتشار لیست های انتخاباتی گوناگون، بالاخره لیستشورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامیدر شهر تهران با سرلیستیمحمدباقر قالیبافمنتشر شد. لیستی که یک بار نیز اعلام شده بود اما با مخالفت عده ای رو به رو گشت و پس از بازنگری اعضای آن تعییر کردند.

به نقل از بولتن نیوز، همین تغییرات موجب شد که عده ای نوک پیکان انتقادات را به سمتقالیبافبگیرند که این لیست نه برای نیروهای انقلاب بلکه لیستقالیبافاست و ما هم او را قبول نداریم. اما حضرات یک بار نگفتند که چرا اساساقالیبافباید به رای و نظر ایشان عمل کند؟! مگر در انتخابات ریاست جمهوری همین آقایان به او فشار نیاوردند که علی رغم بالاتر بودن آرای وی نسبت بهآیت الله رئیسی، او باید کنار برود وقالیبافهم تمکین نکرد؟! نتیجه چه شد؟! آیا پس از آن تجربه تلخ همچنان آقایان اصرار دارند کهقالیبافباید زیر لوای ایشان فعالیت کند و باید به حرفشان گوش کند؟!
حقیقتش این است کهقالیبافپس از آن عملکرد درخشان در شهر تهران و با راه اندازی گفتمان نواصولگرایی، هم مقبولیت لازم در میان مردم تهران را دارا بود و هم به تعداد کافی نیرو در اختیار داشت که بتواند لیستی شخصی ارائه دهد و اتفاقا به واسطه عملکرد خوبش، به مجلس راه پیدا کند اما بر خلاف دوستانی که همواره خود را برتر از دیگران و انقلابی تر از عالم و آدم معرفی می کنند، تکروی نکرد و ظرفیت بالای خود را در اختیارجبهه انقلابگذاشت تا ائتلافی میان نیروهای انقلابی برای راه یابی به مجلس و اصلاح امور به نفع ملت و انقلاب شکل بگیرد. اما در قبال این ایجاد وحدت یک شرط مهم را نیز مدنظر قرار داد.

قالیبافبا علم به وجود مشکلات اقتصادی عدیده در کشور، بهترین گزینه ها برای مجلس را افرادی اقتصاددان می دانست به همین دلیل نیز وعده لیستی با حضور افراد اقتصاددان و متخصص را به مردم داد. لیست اولیه ای که منتشر شد و مورد بحث واقع شد با آن چه که در ابتدا وعده اش داده شد بود، کاملا تفاوت داشت؛ زیرا بیش از آن که لیستی اقتصادی باشد، افرادی با سوابق سیاسی و فرهنگی در آن عضویت داشتند در حالی که مطالبه امروز مردم، بهبود وضع اقتصادی ایشان است. به همین دلیل در لیست ارائه شده تجدیدنظری جدی صورت گرفت تا بار اقتصادی آن بالاتر برود ومطالبه مردمو نه گروه های سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

اکنون عده ای معترض هستند که چرا لیست اولیه تغییر کرده و آنچه منتشر شده، دیگر متعلق بهنیروهای انقلابنیست. از این عزیزان باید پرسید کرد که اعتراض شما بابت اسامی لیست نهایی تنها از این جهت است که دوستانتان و خودتان در لیست نیستید؟! یعنی اگر فلان دوستتان یا خودتان در لیست نهایی قرار می گرفتید دیگر بحثی نبود و این لیست، متعلق بهجبهه انقلاببود اما اگر شما و دوستانتان از آن خارج شدید، دیگر لیست نیروهای انقلابی نیست؟! اگر اینگونه باشد که البته به نظر همین هم می آید، این دوستان خود را معیار انقلاب و انقلابی گری می دانند و هر کسی به غیر خود را غیر انقلابی.
به غیر از این نیز از ابتدا بنا بر اقتصادی بودن این لیست بوده است. اگر لیست ابتدایی را یک بار مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که فاصله زیادی با آن چه وعده داده شده بود، داشته و به همین دلیل مورد بازنگری قرار گرفته است. از سوی دیگر افراد حاضر در این لیست، همگی از طریق همان ساز و کار برگزیده شده اند و اگر آن ها هم در لیست نهایی نبودند، می توانستند همین ادعای لیستقالیبافو غیرانقلابی بودنی که ایشان مطرح کرده اند را طرح کنند. به این عزیزان باید گفت که برای مخالفت از استدلالی بهره نبرند که خودشان هم زیر سوال بروند. بگذریم از اینکه برخی از دوستان جامانده از لیست رسما به دروغگویی متوسل شده اند و مسائلی را عنوان می کنند که با واقعیت فاصله ای چشمگیر دارند و ادله فراوانی برای رد صحبت هایشان وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: