tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
یک تحلیلگر سیاسی عراقی بررسی کرد که آمریکا یک برنامه خبیثانه را برای مورد هدف قرار دادن سفارت خود در بغداد هدایت می‌کند.
به نقل از خبرگزاری دانشجو، «عبدالحسین موسوی» تحلیلگر سیاسی عراقی امروز اعلام کرد که واشنگتن با استفاده از باند‌های ویژه خود برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد٬ یک برنامه خبیثانه را مدیریت می‌کند.
موسوی اضافه کرد که بازی آمریکا در اتهام‌زنی به محور مقاومت و فرماندهان حشد شعبی در مورد هدف قرار دادن سفارت آن در بغداد٬ با هدف کسب حمایت بین‌المللی ضد عراق برای ابقای نیرو‌های ایالات متحده در عراق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد که آمریکا از نیرو‌های خود ضد نماد‌های ملی عراق استفاده کرده و ممکن است جنایت‌هایی نظیر آنچه در ترور «سردار سپهبد قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» مرتکب شد را به بهانه مورد هدف قرار گرفته شدن سفارتش در بغداد تکرار کند.

بر اساس گزارش سایت المعلومه، عبدالحسین موسوی تاکید کرد که اگر محور مقاومت تصمیم به هدف‌گیری سفارت آمریکا بگیرد٬ هرگز این موضوع را پنهان نخواهد کرد؛ همانطور که بیشتر از هرکسی از منافع کشور و قانون برخورد با دیپلمات‌های خارجی آگاه است؛ بنابراین حمله به سفارت واشنگتن٬ بازی آمریکا برای تحت فشار گذاشتن عراق و مورد هدف قرار دادن نماد‌های ملی آن است.

شب دوشنبه، پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه موشک به داخل محوطه سفارت آمریکا اصابت کرده که یکی از آن‌ها به رستورانی در این سفارت برخورد کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، سه نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

در همین راستا حشد شعبی عراق بر عدم وجود رابطه خود با طرف‌هایی که سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار داده اند تاکید کرد.

«مهدی تقی آمرلی» نماینده ائتلاف فتح امروز درباره وجود طرف‌هایی که در تلاش برای سوء استفاده از تظاهرات‌ها به منظور ایجاد یک فتنه جدید در عراق هستند هشدار داده و خواستار رسیدگی فوری به این موضع شد٬ قبل از اینکه دیر بشود.

آمرلی در گفتگو با «المعلومه» اظهار داشت که همه نیرو‌های سیاسی مربوطه باید قبل از اینکه دیر بشود باید یک گزینه غیرقابل بحث را برای نخست‌وزیری معرفی کنند.

وی اشاره کرد که برخی در تلاشند تا با فرار از مسئولیت٬ توپ را به زمین دیگران بیندازند و این مسئولیت بر عهده همه نیرو‌ها است تا یک شخص توانمند در اداره کشور را انتخاب کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: