tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما به دنبال کاهش سهام خود به زیر ۵۰ درصد در مجموعه شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی هستیم و شستا قطعا از بنگاه‌داری خارج می‌شود.
هماپرس؛
به نقل از خبرگزاری دانشجو، مصطفی سالاری درباره اقدامات صورت گرفته برای خروج از بنگاه داری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: چند سالی است که موضوع خروج از بنگاه‌داری از شستا اعلام کرده‌ایم و این موضوع به این معناست که سهام تأمین اجتماعی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری این سازمان کمتر از ۵۰ درصد باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر مدیرعامل، کارکنان و کارمندان مجموعه شستا زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و ما برای خروج از بنگاه‌داری باید سهام خود را به کمتر از ۵۰ درصد برسانیم و در بخش‌های دیگر سهام خریداری کنیم و سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر این اقدام صورت گرفته است و سهم سازمان تأمین اجتماعی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مجمع عمومی سالانه مشخص می‌شود و ما به ازای سهامی که داریم سود لازم را دریافت می‌کنیم.

سالاری بیان داشت: تمامی صندوق‌های بازنشستگی در دنیا خروج از بنگاه‌داری را انجام داده‌اند و این کار مثمر ثمر بوده است و ما نیز باید به این سمت پیش برویم.

وی گفت: ما به دنبال آن نیستیم که کارخانه داری شویم، ولی باید سهامدار باشیم و این اقدام ما میزان ارزش سهام ما را در آن شرکت کم نمی‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: