tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
ائتلاف البناء:
نماینده ائتلاف «البناء» عراق اعلام کرد که مسئله اخراج نظامیان آمریکایی به محافل و دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد.
هماپرس؛
به نقل از خبرگزاری دانشجو، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» عراق، اقدام آمریکا در تایید ابقای نیرو‌های نظامی‌اش در خاک عراق، به منزله اعلام جنگ علیه این کشور است و عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی به محافل و دادگاه‌های بین‌المللی مراجعه می‌کند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیرو‌های آمریکایی پیش از تجاوز، تاکید داشتند که هیچ نیرویی در خاک عراق باقی نمی‌ماند، اما طی چند روز اخیر شاهد خلاف این مسئله و رفتار خصمانه علیه عراق بودیم. نماینده مردم عراق، حرف خود را زد و از نقش دولت در اخراج نیرو‌های آمریکایی خبر داد، اما آمریکا اعلام کرد که پایگاه‌های نظامی در عراق را ترک نخواهد کرد و این امر به منزله اعلام جنگ است.

البلداوی گفت: عراق به محافل و دادگاه‌های بین‌المللی برای حفظ حاکمیت خود و اخراج نظامیان آمریکایی مراجعه خواهد کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، جمعه (دیروز ۲۰ دی)، در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن نمایندگانی به بغداد جهت بررسی و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می‌شوند و هواپیما‌های آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می‌کنند.

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: هیچ مشکلی با این موضوع ندارد که نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کند، اما سران عراقی در مذاکرات خصوصی چنین درخواستی را مطرح نکرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که هر هیأت جدید آمریکایی که به عراق اعزام خواهد شد موضوع بازگشت به یک رابطه راهبردی به جای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: