tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
لحظات جانسوز تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، آیین تشییع جانسوز و جانگدازپیکر مطهر سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در میان خیل عظیممردم از سراسر ایران از محل میدان آزادی به سمت گلزار شهدای کرمان از دقایقی پیش آغاز شد.

مردم از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در آیین باشکوه تشییع سردار سلیمانی شرکت کنند.

از میدان اول به سمت گلزار شهدا دیگر جای سوزن انداختن نیست، مردم در دامنه کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) کرمان نسشتند و منتظر رسیدن سردار به خانه ابدیش در گلزار شهدای کرمان هستند.
دمام‌زنی خوزستانی‌های مقیم کرمان در جوار گلزار برای استقبال از سردار نیز ادامه دارد. کرمانی ها یکصدا فریاد می‌زنند؛ انتقام انتقام و این در تمام دست‌نوشته‌هایشان آشکار است.
حضور گسترده اهل سنت با لباس بومی در بین تشییع کنندگان سردار چشم همگان را به خودش جلب می‌کند.

اینجا کرمان روز تشییع فرزند سربلندشان، صحرای محشر است جمعیت موج می‌زند تا حالا کرمان چنین جمعیتی به خود ندیده است.

اصلا گریه‌ها به کسی امان نمی‌دهد با کسی نمی‌شود صحبت کرد، خانواده همه شهدای کرمان جلودار جمعیت هستند.

همه مسیرهای منتهی به میدان آزادی و خیایبان شریعتی کرمان مملو از جمعیت است.

مردم شعارهای کوبنده می‌دهند، شخصی می‌گفت هر چه گشتم عکسی از سردار پشت میز پیدا نکردم یا در میدان نبرد حق علیه باطل بودند یا در میان مردم به همین دلیل در قلب مردم است.

یک مادری می‌گوید چگونه دلم نسوزد برای فرزند کرمان که خودش در خط مقدم جانانه می‌جنگید، سرداری که ذره‌ای چشم دنبال مقام و منصب نداشت دلم برای سرداری می‌سوزد که همیشه سرباز بود.

مردم شعارهای؛ آمریکا ننگت باد ننگت باد، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، مرگ بر منافق، ای رهبر آزاده انتقام انتقام، مرگ بر نفوذی، ای اهل حرم میر و علمدار نیامد و علمدار نیامد را در طول مسیر سر می‌دهند.

مردم به یاد سردار سلیمانی سرود جمهوری اسلامی ایران را با صدای بلند و متفاوت خواندند.

***شهید سلیمانی جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد

نماینده نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار را قرائتمی‌کند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی به میهمانانی که از استان‌های همجوار در این محفل حضور دارند، به ویژه علمایی که از شهرهای مختلف در این محفل حضور پیدا کردند و نمایندگان خبرگان استان در رأس آن آیت‌الله خاتمی و نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها که خود را رساندند همچنین به شخصیت‌های کشوری و لشکری و رزمندگان و کسانی که سال‌ها با سپهبد سلیمانی همرزم بودند، خیرمقدم گفت.

وی ابراز داشت: سردار سلیمانی شهید نازنین ما وصیت کرده در گلزار شهدای کرمان خاکسپاری شود که طبق وصیت شهید و خانواده گرام ایشان عملی خواهد شد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: من به سهم خودم از اینکه کرمانی هستم و شخصیت برجسته ای که جهان اسلام را تحت تأثیر خود قرار داد هم در حیات هم در شهادتش افتخار می‌کنم و می‌بالم.

وی عنوان داشت: امیدواریم امروز در تشییع پیکر سردار نازنین و عزیزمان که به زادگاه خود بازگشته است هم خوب میزبانی از شهید و هم از میهمانانی که از استان‌های دیگر آمدند داشته باشیم و امیدوارم خداوند به همه ملت ایران و خانواده سلیمانی صبر عنایت کند و این غم بزرگی که بر دل ما نشسته به بهترین وجه ممکن خدا جبران کند.

معاون اول رئیس جمهور بهتشییع‌کنندگان پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و شهردار تهران با استقبال دکترفدائی استاندار کرمان وارد فرودگاه کرمان شدند و به خیل عظیم تشییع‌کنندگان پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری پیوستند.

***حرف آخر را اول می‌زنم «انتقام می‌گیریم»

سخنرانی سردار سلامی آغاز می‌شود، زمانی که سردار می‌خواهد شروع به سخنرانی کند همه مردم شعار انتقام، نه سازش نه برجام انتقام انتقام، سلامی سلامی انتقام انقام را سر می‌دهند.

سردار سلامی ابتدای سخنرانی می‌گوید«حرف آخر را اول می‌زنم انتقام می‌گیریم» و مردم با شعار الله اکبر تایید کردند.

سردار سلامی ابراز داشت: انتقام می‌گیریم، سخت، محکم پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده.

مردم شعار می‌دهند ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، و سلامی ادامه می‌دهد: امروز طلوع دو خورشید روی زمین است ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پرفروغ را که دیگر هرگز فروغ نخواهند کرد بنشانیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: