tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: بانک جهانی در اوایل دهه ۸۰ اعتبار کلانی را برای برطرف کردن مشکل فاضلاب اهواز و برخی نقاط کشور اختصاص داد اما متاسفانه این اعتبارات در شهرستان اهواز هزینه نشد و باید تلاش کنیم تا اعتبارات به درستی مدیریت شود.

هماپرس؛

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز به مشکلات بارندگی اخیر برای مردم اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: باران یک نعمت الهی است و تولید بیشترمحصولات کشاورزی ما ناشی از این نعمت است اما چرا باید به جایی برسیم که مردم به‌جای دعا کردن برای بارش باران، برای نباریدن باران دعا کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته که شاهد خشکسالی بودیم، گرد و غبارمشکلات زیادی را برای مردم خوزستان ایجاد کرداما اکنون که بارندگی‌ها فراوان شده باز هم مشکلات متعددی برای مردم به‌وجود آمده است.

امام جمعه اهواز با بیان این که در کشورهای باران‌خیز بستر مناسب برای به حداقل رساندن خسارت‌ها و استفاده هر چه بهتر از این نعمتالهی فراهم شده است گفت: اما در استان خوزستان و به ویژهاهواز، بارانبه چالش بزرگی برای مردم تبدیل شده است.

موسوی‌فرد عنوان کرد:تمامی این حوادثاز ملزومات طبیعت است و اگر نباشد نیز مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود اما می‌توان با مدیریت صحیح از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اتفاقاتی که رخ داد مسئولان تراز اول کشور فهمیدند که در خوزستان چه خبر است؛ رساندن اخبار معضلات خوزستان به گوش مقامات، می‌تواند درشتاب بخشی به برطرف کردن مشکلات موثر باشد.
امام جمعه اهواز ادامه داد:در سال‌های گذشته در خرمشهر نیز چنین مشکلاتی وجود داشت اما یک صداییبسیاری از مشکلات را برطرف کرد و تامین آب آشامیدنی و برطرف کردن مشکلات فاضلاب،اولویت اول خرمشهرشد.

وی اظهار داشت:اکنون نیز اولویت اول شهرستان اهواز فاضلاب و دفعآب های سطحی و زیرسطحی است که با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و درازمدت می‌توانیم بر این مشکل نیز غلبه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می‌کنندصدای مظلومیت خوزستان را به مرکز کشور مخابره کنند و این یک امتیاز است چرا کهخوزستان شریان حیاتی کشور است.

موسوی‌فرد افزود:در شرایط کنونی با توجه به اینکه بسیاری از استان‌های کشوراز امتیازات خوزستان سهم دارند باید به عنوان استان معین به کمک خوزستان آمدهو در زمینه لایروبی فاضلاب و دفعآب های سطحی وزیرسطحی تلاش کنند.

وی ادامه داد:در بسیاری از نقاط کشور بارندگی‌های بیشتری را شاهد هستیم اما چنین خسارت‌هایی به بار نمی آیدچرا که سیستم فاضلاب به نوعی است که آب سطحی نهایت در 24 ساعت دفع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: متاسفانهدر شهرک‌های جدیداطراف اهواز نیز برای دفع آب‌های سطحی هیچ اقدامی صورت نگرفته و این همانمدیریت ضعیف و بی برنامه است.
موسوی‌فرد خاطرنشان کرد:اکنون ابتدا باید مناطق بحرانی شناسایی شود و استان‌های معین را در کنار خود قرار دهیم ودر نقاط مختلف 500 پمپ قوی نصب کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برایآبهای زیرسطحی می‌توانیم در دو بازهزمانی کوتاه مدت و دراز مدت اقدامات موثری صورت دهیم که از مهمترین آنها لایروبیمنهول به منهولاست تا دیگر شاهد پس زدنفاضلاب نباشیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: هم اکنون در بسیاری از مناطق اهواز گروه‌های جهادی برای تخلیه آب‌های سطحی و همچنین کمک به مردم آسیب‌دیده پای کار هستند چرا کهبیش از چهارهزار خانواده در این شهر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

موسوی‌فرد بیان کرد: مردم نیز در این زمینه می‌توانند با آسیب‌دیدگان ناشی از بارندگی‌های اخیر همکاری بیشتری داشته باشند و اگر فضاییبرای اسکان این افراد دارند در اختیار آنها قرار دهند؛ از حسینیه‌ها نیز برای اسکان مردم استفاده شود.

وی افزود:اگر به خوبی احساس مسئولیت کنیم حتی یک خانواده نباید در خانه‌ای که آب گرفته است، زندگی کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح کرد:در مورد برنامه بلند مدت نیز این نوید را می‌دهیم که کارهای بزرگی در حال انجام است که به ساماندهی و اعتبار نیاز دارد ودولت نیزباید به این میدان ورود کردهواعتبار کلانی را به خوزستان اختصاص دهد.

موسوی فرد گفت:بانک جهانی در اوایل دهه 80 اعتبار کلانی را برای رفع مشکل فاضلاب اهواز و برخی نقاط کشور اختصاص داداما متاسفانه این اعتبارات در شهرستان اهوازهزینه نشد و باید تلاش کنیم تا اعتبارات اختصاص داده شده به درستی مدیریت شود.

وی همچنین به فرارسیدن پنجم دی و روزتشکیل سپاه حفاظت فرودگاه‌‌هااشاره کرد و افزود:در سال‌های دور مشکلات متعددی را نظیر هواپیماربایی شاهد بودیم اما از زمان تشکیل سپاه حفاظت فرودگاه دیگر چنین مواردی مشاهدهنشد و جا دارد این روز را به تک تک تلاشگران این عرصه تبریک بگویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: