tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴
یک ماه پیش شورای شهر اهواز در اقدامی به موقع به موسی شاعری درباره عملکردش در زمینه دفع آبهای سطحی تذکر کتبی داد. دیری نپایید و شهردار را برای پاسخگویی درباره دفع آبهای سطحی به پارلمان شهری فراخواند.
هماپرس؛

این روزها شاید شما هم در کنار اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و اهالی فن مشغول برشمردن افتضاحات مدیریت شهری در طول 7 ماه اخیر باشید؛ افتضاح بهسازی پساسیل اهواز، افتضاح الدرم بلدرم برای شرکت کیسون در پروژه مترو عقب‌نشینی یکباره از آن، افتضاح عقب‌نشینی از اتمام پروژه پل چهارشیر، افتضاح عدم هرس کنوکارپوس و بازگشت تنگی نفس فراگیر در بین شهروندان، افتضاح ولخرجی‌های عجیب شهردار برای منزل و دفتر کارش، و چندین افتضاح دیگر که آخرینش غرق شدن اهواز در پی بارندگی 73 میلیمتری بود.

اما بی‌انصافی است اگر در کنار همه این افتضاحات نامی از شریعتی استاندار خوزستان نیاوریم. فردی که لااقل در مورد آبگرفتگی وسیع در اهواز روی دومش بود.


جالب است بدانید یک ماه پیش شورای شهر اهواز در اقدامی به موقع به موسی شاعری درباره عملکردش در زمینه دفع آبهای سطحی تذکر کتبی داد. دیری نپایید و شهردار را برای پاسخگویی درباره دفع آبهای سطحی به پارلمان شهری فراخواند.

در همان جلسه که 5 آذرماه برگزار شد رییس شورای شهر به شهردار دستور داد تا مسئله دفع آب‌های سطحی را در اولویت کاریش قرار دهد. اما شاعری ابایی نداشت بگوید هزینه اضافی است و نمی‌توانم!

ظاهراً ترجیح موسی شاعری پرداختن به اقدامات نمایشی چون رنگ آمیزی پل سفید است که بیشتر به چشم می‌آید و می‌تواند از آن فیلم‌های هلی‌شات گرفت!

القصه این اهمال می‌رفت تا کار موسی شاعری را به استیضاح بکشاند. تا اینکه استاندار خوزستان شاعری را دوپینگ کرد و با استفاده از جایگاه شورای تامین هرگونه استیضاح و طرح سوال از شاعری را ممنوع کرد. به همین سادگی!

البته از همان سال 96 به وضوح می‌توانستیم ولع استاندار را برای تحت کنترل قرار دادن شهردار اهواز را ببینیم. شاید اگر کمی بدشانسی نمی‌آورد از همان سال 96 شهرداری اهواز به حیات خلوت استاندار تبدیل میشد.

حالا هم که ۷ ماهی است شریعتی بدون اینکه چکی بزند یا چونه عروس شهرداری اهواز را برده است به خونه! طبیعی است مانع استیضاح شاعری شود. مدیری که تا همین چند روز قبل دغدغه نخستش تصاحب کرسی ریاست هلال احمر کشور بود چگونه از این حیات خلوت مفت و رایگان عبور کند؟

حالا ما چشممان کور دندمان نرم مجبوریم به خاطر زیاده‌خواهی او شهرداری را تحمل کنیم که توانایی مدیریت شهر را ندارد تا جایی که استاندار برای نجات شهرداری از انفعال، فاضل عبیات معاون عمرانی‌اش را به عنوان شهردار بحران معرفی کرده. این افتضاح آخری نوش جان همه حامیان شاعری.

علی سواری


حمایت استاندار خوزستان از شهردار اهواز چند روز قبل از سیل آذر 98 اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر: