tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
حاج مجید حیدری، پدر شهید مسعود حیدری است که خانه آن‌ها در منطقه باغ شیخ، خیابان شهید حق‌بین به زیرآب رفت.

هماپرس؛

به گزارش خبر گزاری تسنیم از اهواز، روز گذشته اهواز شاهد بارش باران شدیدی بود که از سوی سازمان هواشناسی خوزستان میزان این بارش 73.9 میلی‌متر گزارش شد.

هرچند که این بارش حدوداً 3 ساعت به طول انجامید اما با توجه به عدم کشش شبکه فاضلاب شهری و نبود سیستم دفع آب‌های سطحی خیابان‌های این شهر مملو از آب شد.

وضعیت در اهواز به‌گونه‌ای بود که آب علاوه بر خانه‌های مردم به اماکنی مانند بیمارستان رازی اهواز، تالار مهتاب و برخی ادارات نیز وارد شد.

اما فقط مردم اهواز با این پدیده مواجه نبودند و در آبادان نیز مانند اهواز شاهد آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و خانه‌های مردم بودیم.

غرق شدن مهتاب

تالار مهتاب اهواز نیز که در محل کتابخانه مرکزی در پارک ساحلی غربی اهواز است دچار آب‌گرفتگی شد.

سطح این تالار به سبب اینکه پایین‌تر از سطح ساختمان است بانفوذ آب از درب‌های پایینی دچار آب‌گرفتگی شد که خسارت‌هایی به این تالار وارد کرد.

البته دیگر نقاط ساختمان کتابخانه مرکزی سالم بوده و کتابخانه هیچگونه آسیبی ندیده است.

آب‌گرفتگی بیمارستان رازی اهواز

همچنین یک کلیپ از بیمارستان رازی اهواز منتشر شد که نشان می‌داد نیروهای خدمات این بیمارستان درحال تخلیه آب از بخش اورژانس هستند.

به گفته مدیریت بیمارستان این بخش پایین‌تر از سطح بیمارستان قرار دارد که در بارندگی دچار آب‌گرفتگی شد اما در بخش‌های دیگر بیمارستان مشکلی وجود نداشت.

وی گفته بود که در محل آب‌گرفتگی هیچ بیماری وجود نداشت و همه بیماران در محل اورژانس جدید بودند.

خیابان‌های بدون آب در شهرک نفت اهواز

در ساعاتی که تقریباً 80 درصد خیابان‌های اصلی شهر اهواز را آب فراگرفته بود اما خبرنگار تسنیم با حضور در شهرک نفت نشان داد که نه‌تنها خانه‌های این منطقه از شهر از آسیب آب باران و فاضلاب در امان بودند بلکه آب خیابان‌ها و مسیرهای دسترسی این شهرک نیز کاملاً از طریق شبکه دفع آب‌های سطحی خالی‌شده است.

مسئولان آبفا اهواز و همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر سیستم دفع آب‌های سطحی در شهر اهواز اجرایی شود دیگر شهروندان با بارش باران‌های 100 میلی‌متر و کمتر دچار مشکل آب‌گرفتگی خیابان‌ها نخواهند شد.

تماس رئیس‌جمهور با استاندار خوزستان برای اطلاع از وضعیت آب‌گرفتگی ‌اهواز

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سامانه بارشی قوی که از جنوب استان وارد شد بارندگی‌های زیادی را به دنبال داشت، اظهارداشت: مقدار این بارش‌ها در آبادان 112.5، اهواز حدود 75 و در هندیجان رامهرمز، ماهشهر بین 50 تا 65 میلی‌متر بارندگی بوده است.

وی افزود: این بارش‌ها در طول سه ساعت رخ داد که درپی آن مشکلاتی برای مردم به وجود آمد و نقاط زیادی در شهرهای اهواز و کارون دچار آب‌گرفتگی شد.

رئیس شورای تأمین خوزستان بیان داشت: رئیس‌جمهور صبح امروز با من در تماس بودند و در جریان وضعیت و مشکلات قرارگرفته و دستورات لازم را به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی صادر کرد.

چرا نیروی خدماتی ‌در سطح شهر اهواز دیده نمی‌شد؟

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان بابیان این‌که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان نسبت به گذشته دقیق‌تر شده اظهارداشت: از چند روز گذشته هواشناسی میزان شدت بارش‌ها را ضعیف پیش‌بینی کرد که با نزدیک‌تر شدن سامانه مشخص شد بارش شدیدی درراه است.

وی ضمن تذکر به اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهواز افزود: هیچ دستگاهی نباید دستگاه دیگر را متهم کند و هر سازمانی که کم‌کاری کند مردم آن را از چشم همه می‌بینند و باید تلاش کرد تا مردم تحت‌فشار قرار نگیرند.

استاندار خوزستان ادامه داد: نیروی خدماتی به‌اندازه کافی برای این حادثه در سطح شهر دیده نمی‌شد. وقتی بحث بحران باشد همه دستگاه‌ها متولی هستند و باید پای‌کار باشند چراکه یک دستگاه به‌تنهایی از عهده کار درنخواهد آمد.

مردم غرق در بی‌مسئولیتی مدیران شدند

همان‌طور که گفته شد متأسفانه برخی از شهرداری‌ها به سبب عملکرد نامناسبی که داشتند سبب بروز خسارت به مردم شده و ایجاد نارضایتی کردند.

خانه‌هایی که صاحبان آن‌ها اغلب از مناطق کم برخوردار شهر بوده و به‌زحمت توانسته بودند در این شرایط اقتصادی وسایل خانه خود را تأمین کنند. اکنون بی‌مسئولیتی برخی از مدیران سبب از بین رفتن حاصل دسترنج ماه‌ها و بعضاً سال‌ها تلاش آن‌ها شده است.

خانه پدر شهید یا خانه سالمندان

از شب گذشته تصویری دست‌به‌دست در فضای مجازی چرخید که ابتدا به‌عنوان آب‌گرفتگی خانه سالمندان معرفی شد.

اما پس از بررسی مشخص شد که تصویر موردنظر مربوط به حاج مجید حیدری، پدر شهید مسعود حیدری است که خانه آن‌ها در منطقه باغ شیخ، خیابان شهید حق‌بین به زیرآب رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: