tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئولان گوشتان باز باشد چه می گویید. به این ملاقات نمی‌روم و جواب تلفن را نمی دهم و این نامه را نمی خوانم خودت را گم کردی؟ خیال کردی حال که مسوولیتی داری کسی هستی. وای بر آن کسی که فکر کند کسی هست

هما پرس؛

به نقل از خبرآنلاین، آیت الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و اینکه سنگر مهم انسان تقواست، گفت: قرآن هر جا نام از ایمان برده است به دنبال آن ذکر عمل صالح کرده است.

وی با طرح این سوال که ایمان چیست؟ افزود: بعضی ها به غلط ایمان را از عمل جدا کردند؛ در حالی که روایات می گوید ایمان کل عمل است. هر جا که عمل نباشد، آنجا ایمان نیست. اگر انسانیدر عمل کوتاهی کند، در آنجایی که کوتاهی کرده، ایمان وجود نداشته است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رسیدن به رضای الهی، مقامی بس عالی است. همچنین غضب خدا در معاصی پنهان است و بایدبکوشیم هیچ گناهی را انجام ندهیم. گاه ممکن است رفته‌گر از اولیای خدا باشد و اگر دلش شکسته شود، زندگی انسان را متلاطم می کند؛ لذا هیچ انسانی از بندگان خدا را تحقیر نکنید.

اهم صحبت‌های خطیب نماز جمعه تهران به نقل از ایسنا، مهر و تسنیم از این قرار است:

* مسئولان گوشتان باز باشد چه می گویید. به این ملاقات نمی‌روم و جواب تلفن را نمی دهم و این نامه را نمی خوانم خودت را گم کردی؟ خیال کردی حال که مسوولیتی داری کسی هستی. وای بر آن کسی که فکر کند کسی هست. مسوولین به نماینده خودتان بگویید که اگر کسی ملاقات خواست به او وقت ملاقات بدهید بیاید و حرفش را بزند و نماینده مطالبش را به من منتقل کند. تو آدم نیستی و کسی نیستی و ملاقات نمی دهم درست نیست.این برنامه غلطی است که مردم را ناراحت می کند و آنها نمی توانند درددلشان را به مسوولین بگویند.

* آقایان یک نفر را مامور کنند به عنوان نماینده خودشان در مسجد یا حسینیه ای بیایند.فلان وزیر بگوید این نماینده من است و فلان روز و فلان ساعت در فلان جا حضور پیدا می کند. این کار زحمتی ندارد و مردم خوشحال می‌شوند. چرا این کار انجام نمی شود؟

*مسئولین کشور! خدا از شما حج واجب و حج عمره و کربلا و مشهد نمی‌خواهد، از شما می‌خواهد چون مسئول هستید به امانت وفادار باشید و به داد مردم برسید.مسئولینی هستند که به حج مستحب می‌روند و اعمال حج را انجام می‌دهند اما به وظایف اصلی خود عمل نمی‌کند.

*{با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین}: حادثه‌ای به دلیل یک تدبیر غلط رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد و بخشی از کشور تخریب شد. دولت تدبیر چرا غفلت کرد و درست عمل نکرد تا این وضع پیش نیاید البته باید قیمت بنزین واقعی شود ولی با حساب و برنامه، نه مثل آن آقایی که گفت شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم قیمت بنزین گران شده است؛ عجب! شما مطلع نبودید؟ شما از وضع کشور اطلاع نداشتید؟

* خدا کند این جمله دروغ باشد که من خبر نداشتم. این چیز عجیبی است. ببینید یک خبر نداشتن چه فجایعی پیش آورد و چه خون‌هایی به ناحق ریخته شد. چه تخریب‌ها انجام شد؛ فقط به دلیل یک غفلت، آیا این صحیح است؟

* تصمیمات را باید تدریجی گرفت. باید بعد از اقناع ملی و اطلاع رسانی به مردم این تصمیم اجرایی می شد نه اینکه دفعی این کار صورت بگیرد. به یکباره تصمیمی گرفته شد و مردمی که خسته از گرانی شده بودند، عصبانی شدند. اینکه کشورداری و تدبیر نیست. بیدار باشید.

* درخصوص آشوب‌های اخیر روشنگری لازم انجام نشد. این تصمیم نه تدریجی بود و نه گام به گام عمل شد و نه اقناع صورت گرفت. باید بعد از مطلع شدن مردم، ۵۰۰ تومان به قیمت بنزین افزوده می‌شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: