tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان با حضور در ستاد انتخابات اهواز، رسماً وارد کارزار انتخاباتی مجلس یازدهم شد.
هماپرس: فرمانداری اهواز این روزها شاهد حضور چهره‌های مختلف از گرایش‌های گوناگون سیاسی است.

عبدالحسن مقتدایی، با حضور در فرمانداری اهواز، برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از این حوزه، ثبت نام کرد.

مقتدایی علاوه بر دو دوره استانداری خوزستان و یک دوره استانداری هرمزگان، در دوره‌های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده آبادان، در مجلس حضور داشت و از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بود.

مقتدایی پس از برکناری در اظهاراتش گفته بود: تحقیقاً و دقیقاً کلید برکناری من را آقای زنگنه زد و آقای روحانی آن را ختم کرد. من با رئیس‌جمهور در مجالس سوم و چهارم همکار بودم؛ ایشان را خوب می‌شناسم اما متاسفانه کسانی که خوزستانی هستند اطلاعات غلط به ایشان میدهند و گناه من این بود که پایم را بر گلوی اژد‌های استان گذاشتم و باج به شغال ندادم.

عبدالحسن مقتدایی که امروز شنبه ۱۶ آذرماه برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که به نظر شما در حال حاضر بزرگترین مشکل استان چیست و در صورت راهیابی به مجلس چه اقدامی برای رفع آن خواهید داشت؟ اظهار کرد: قطعا با مشکلات استان آشنا هستیم و به عنوان یک شهروند و فردی که کار مدیریتی و نمایندگی را انجام داده است، بدون شعار، جنجال و با جمع‌بندی مشخص و اولویت‌بندی، به دنبال رفع مشکلات خواهیم بود؛ استان خوزستان مجموعه‌ای از مشکلات را دارد و برخی از مشکلات حالت اورژانسی دارند که در ابتدا باید حال و هوای استان طبیعی و نرمال شود و بعد بر اساس اولویت به این مشکلات پرداخته شود.

وی ادامه داد:‌ موضوع آموزش، درمان و راه از جمله مشکلات هستند و مهم‌ترین مشکلات نیز که به اعتقاد من می‌توانند یک فاجعه ملی باشند، اشتغال جوانان و بدتر از آن فاجعه تاخیر در ازدواج و متارکه‌هایی است که شاهد افزایش آن هستیم. این مشکلات باید در قالب مباحث ملی مطرح شوند و اگر قرار است، کاری انجام دهیم باید ملی باشد زیرا از عوامل به موفقیت نرسیدن، نقطه‌ای و منطقه‌ای فکر کردن است و اگر خوزستان را سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی را ایلام و هرمزگان را کرمان تلقی کنیم، در حقیقت ملی فکر کرده‌ایم و مابقی مسائل حل است.

استاندار سابق خوزستان با بیان این‌که عمده مشکلات موجود در کشور این است که هر کس زورش بیش، سهمش بیشتر، گفت: در نظام برنامه‌ریزی کشور یا مسئولیت‌هایی که دوستان می‌گیرند، اگر شهروند ایرانی را بخشی از پیکره خود و منطقه‌شان تلقی کنند، این مسائل پیش نمی‌آید. به اعتقاد من اولین نکته‌ای که باید به آن پرداخته شود، اصلاح جایگاه مجلس است و جایگاه مجلس اصلاح و احیاء نمی‌شود، مگر این‌که خود نمایندگان اصلاح شده باشند؛ یعنی پاک‌ترین، با تقواترین، ملی‌ترین و متدین‌ترین آدم‌ها باید راهی مجلس شوند. یک بخش، نمایندگان و کاندیداهایی هستند که مدعی هستند و بخش دیگر نیز دستگاه‌هایی هستند که ساز و کار را فراهم می‌کنند. یعنی این‌که هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان یا هر کسی که مسئولیت دارد، اگر دخل و تصرفی کند که خدای ناکرده از یک آدم قابل که تدین داشته باشد، ملی فکر کند و متخصص باشد؛ فرصت گرفته شود، خیانت به تمام اعصار مملکت کرده است.

وی افزود: هر تصمیم غلطی که امروز گرفته شود، آثار آن سال‌های سال خواهد ماند و من معتقدم اگر یک مجلس با آبرو می‌خواهیم، باید یک مجلس با حیا باشد و یک مجلس باحیا دست در جیب کسی نمی‌کند، به هیچ کسی باج نمی‌دهد و از هیچ کسی هم حساب نمی‌برد. اگر مجلس درست شود، به اعتقاد من دولت و دستگاه‌های نظارتی نیز درست می‌شوند.

مقتدایی گفت: همچنین ساختارهای مملکت باید به‌روز باشند. یکی از انتقادهای صریح و روشن من در خصوص نظام برنامه‌ریزی است. نظام برنامه‌ریزی که ۷۰ تا ۸۰ سال از عمر آن می‌گذرد، نیاز به بازسازی دارد، اما متاسفانه سازمان مدیریت مجددا بر خرابه‌های گذشته‌اش قرار گرفت که من در دوره‌ای که استاندار خوزستان بودم، این تذکر را صراحتا به آقای نوبخت در جلسه‌ای که تمام مسئولان حضور داشتند، دادم. ما این تجربه را در بازسازی به صورت فیزیکی داشته‌ایم؛ اگر زیرساخت‌ها در خرمشهر، آبادان، دشت‌آزادگان و کرمانشاه، درست و اساسی ساخته می‌شدند، توسعه راه خود را می‌رفت ولی متاسفانه سعی کردیم سریع یک چیزی را سرهم‌بندی کنیم و بعد هم نتیجه آن، دشت آزادگان، خرمشهر و آبادان می‌شود. در حالی‌که هر کدام از این شهرها باید برای استان و کشور یک قطب باشند اما امروز بیمار هستند.

وی بیان کرد: اگر اصلاح اساسی در نظام برنامه‌ریزی کشور که سازمان مدیریت است، با توجه به تغییر و تحولاتی که در فرهنگ، جغرافیا و نسل‌ها صورت گرفته است، انجام نشود، به بیراهه می‌رود.

این داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که از مرحله ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت‌ها و در نهایت روز انتخابات و تبلیغات چقدر خود را ملزم به تمکین از قانون می‌دانید؟ گفت: من که خودم پا به عرصه انتخابات نگذاشتم. من را آوردند و قطعا خانواده‌ام از حضور امروز من در ستاد انتخابات خبر ندارند. احساس وظیفه بود و حضور پیدا کردم. مانند دوره استانداری‌ام با بی‌رغبتی کامل برای قبول مسئولیت آمدم. اما اگر مردم لطف کردند و به مجلس راه پیدا کردم، همانی هستم که بودم. من یک زمانی به دولتی وکیل ملت معروف بودم و همیشه از حقوق مردم دفاع کرده‌ام. در دوره نمایندگی و استانداری نیز در استان خوزستان زندگی کردم و اکنون نیز در استان هستم. کودک کار من نشان می‌دهد که فقر، گرسنگی و زحمت را لمس کرده‌ام.

مقتدایی بیان کرد: هر جا که احساس کنم بی احترامی به قانون می‌شود، آنجا نخواهم بود. قانون بد یا خوب، بی‌رحم یا بارحم، مهم این است که تصویب شده است و باید به آن احترام گذاشت. البته هر کسی که در جایگاه قانونی قرار گرفته است، باید مر قانون را اجرا کند. من به عنوان کسی که مسئول هستم، قانون قدرتی برای شخصیت حقیقی من قائل نیست، بلکه قدرتم برای شخصیت حقوقی‌ام است.

وی درباره هزینه تبلیغات انتخابات خود نیز گفت: من یک ریال از جیب و سهم همسر و بچه‌ام هزینه نخواهم کرد. از هیچ کسی هم درخواست یک ریال کمک نمی‌کنم. من با توکل بر خدا، اصرار دوستان و با ائتلاف با مردم پا به این عرصه گذاشتم. کار به تشکیلات و حزب‌ها ندارم. من صراحتا یک فردی با دیدگاهی اصلاحاتی هستم اما این‌که از جانب حزب، تشکل و ائتلافی وارد شوم، نیست و ائتلاف من با مردم است.

پیش از وی نیز، امیر حیات مقدم، استاندار دولت احمدی‌نژاد در استان خوزستان نیز با حضور در فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، برای شرکت در این انتخابات از حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی، ثبت‌نام کرده بود.

برخی از این چهره‌ها که برای ثبت نام نامزدی در انتخابات شرکت کرده‌اند برای مردم در رسانه‌ها نام‌های آشنایی هستند افرادی مانند عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان، محمد تقی‌زاده مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان، شبیب جویجری نماینده اسبق اهواز و هر سه نفر نماینده فعلی اهواز که با حضور در فرمانداری برای حوزه انتخابیه اهواز حمیدیه و باوی نام‌نویسی کردند.

همچنین افرادی مانند سید شکرخدا موسوی نماینده اسبق اهواز، سیدرضا میرزاده فرمانده اسبق سپاه خوزستان نیز نام‌نویسی کردند.

احمد سراج معاون سابق شهردار اهواز و سیدکریم حسینی معاون سابق استاندار خوزستان نیز از چهره های آشنا ثبت‌نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

ثبت نام کاندیدا های انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان امروز ادامه دارد.
مطالب مرتبط
tl_sar
tl_sar نظر بینندگان
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
درود بر شرفت دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر: