tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۶
یاداشت رسیده از فعال رسانه در خوزستان؛
خواستگاه یک روابط عمومی بر پایه اصول و بنیادهایی خاص نهادینه شده است که درون و برون یک سازمان را با اشرافیت و آگاهی کامل با محور قرار دادن مخاطبان در قلمرو فکری خود جای می دهد. لازمه پوشش مناسب مخاطب و اقناع فکری گروهای هدف در نزد سازمان ها از آنجا میسر می شود که روابط عمومی بعنوان چشم و گوش سازمان بتواند وظایف خود را انجام دهد.

از آنجا که روابط عمومی در هر سازمانی شغل پر مخاطره ای محسوب می شود و در خوزستان بسیاری افراد با دستان خالی و بدون هیچ چشمداشتی، و بدون حضور در دوربین ها در حال تلاش هستند متاسفانه مشاهده می شود برخی از مدیران روابط عمومی با وضعیت نامطلوبی به حوزه خویش نگاه می کنند.

عدم تعهد، نگاه اقتصادی، سیستم برچسب زدن به شیوه های مختلف، نگاه حذف گرایانه و از همه مهمتر ضربه زدن به جایگاه از حربه های آلوده برخی از مدیران است که برای حذف جایگاه های گذرا و آنی حاضرند دست به هر عمل ناشایستی بزنند.

افول جایگاه مدیر یک سازمان و یا مقام عالی یک نهاد از ضعیف بودن روابط عمومی حاصل میشود به این صورت که آن مدیر روابط عمومی به جای آنکه در پی ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت باشد بیشتر حول و حوش مسائل اقتصادی و افترا زدن به برخی از چهره ها و رسانه ها هستند تا بتواند براحتی به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

در یک سال اخیر، روابط عمومی استانداری خوزستان با در نظر گرفتن راه غلط و اشتباه، جایگاه استانداری را آنچنان متزلزل کرده که در نزد اذهان عمومی و خصوصا منتقدین دلسوز با نگاه بد و نامناسب خطاب می شود و باعث شده که بسیاری از دلسوزان و کسانیکه قصد داشتند به طریق های مختلف قصدخدمت داشتند حذف شوند.

آیا حذف و کنار زدن جمعی از رسانه ها، فقط در راستای منافع شخصی و ایجاد فضای پلید فکری صورت گرفته؟ که در این صورت این موضوع یک زنگ خطر و هشدار جدی برای استان خوزستان می تواند باشد.

افراد متفرقه و عموما مجهول الهویه که از طریق روابط عمومی در سفرهای مختلف شهرستانی به همراه استاندار و مقامات ارشد کشوری می آیند چه کسانی هستند؟!
این افراد برای چه می خواهند در کنار استاندار یا دیگر مقامات عکس و فیلم بگیرند؟!
این افراد که نه خبرنگار هستند و نه هیچ رابطه ای با نهاد استانداری دارند چرا و چگونه و به چه دلیل همراه با خودروهای استانداری که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است میبایست در اختیار برخی افراد قرار بگیرند که فقط به دنبال انجام اعمال سوء از جایگاه استانداری خوزستان هستند.

در طول دوسال گذشته با عناوین گوناگون اسناد و مبالغ پرداختی روابط عمومی استانداری خوزستان به حساب چه کسانی و چه رسانه هایی واریز شده است؟
آیا در این خصوص شفاف سازی شده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر: