tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به تحمیل هزینه‌های هنگفت در حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های مختلف گفت: متاسفانه هنوز مجبور به استفاده از اسناد مالی کاغذی هستیم و فقط ۱۰ درصد دستگاه‌ها اسناد را به صورت سیستمی ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، عادل آذر در نشست امروز که صبح در پژوهشگاه نیرو برگزار شد گفت: در دیوان محاسبات کشور چارچوب اصلی رسیدگی‌های مالی مبتنی بر نظارت مستمر پیشگیرانه و هدایتگرایانه است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: چشم‌انداز ما در دیوان محاسبات این است که در طی 4 سال پرونده‌های ورودی دیوان 50 درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه غاطبه مدیران کشور پاکدست هستند گفت: عمده تخلفات مالی با عدم اشراف به قوانین مختلف ایجاد می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد: اگر نظام کنترهای داخلی نقش‌آفرینی‌های دقیقی داشته باشند و حسابداران اخلاق حرفه‌ای را پیاده کنند شفافیت، انضباط مالی و پاسخگویی محقق خواهد شد.

عادل آذر تاکید کرد: ارتباط سیستمی بین واحدهای حسابداری و حسابرسی یک ضرورت در سیستم مالی کشور است و براین اساس پیشنهاد ما این است که وظایف حسابرس داخلی به ذی‌حسابان مستقر در دستگاه‌ها منتقل شود.

وی گفت: اگر حسابرس دیوان از یک دستگاه گزارش تخلف بدهد بایستی آن گزارش در سیکل طولانی دادسرای دیوان قرار گیرد. این در حالی است که بازرس یا حسابرس مستقر در دستگاه می‌تواند گزارش را مستقیم به رئیس دیوان بدهد و دیگر آن حلقه طولانی دادسرایی وجود نخواهد داشت.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به تحمیل هزینه‌های هنگفت در حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های مختلف گفت: متاسفانه هنوز مجبور به استفاده از اسناد مالی کاغذی هستیم و فقط 10 درصد دستگاه‌ها اسناد را به صورت سیستمی ارائه می‌کنند.

عادل آذر افزود: به عنوان مثال در خزانه‌داری کل کشور دیوان محاسبات، سازمان بورس، سازمان حسابرسی هزینه‌های سنگینی برای ارتقای بخش فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است، اما در حوزه ارتباط سیستمی همچنان دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به ضرورت حسابرسی عملکرد یا حسابداری مبتنی بر عملکرد گفت: حدود 20 سال است که مدیران مختلف به دنبال احصاء قیمت تمام شده هستند اما به نظر من در محاسبه قیمت تمام شده استاندارد پیشرفت مناسبی نداشته‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: